فرمانده نیروی انتظامی از آماده‌باش حداکثری نیروهای پلیس از ۲۵ اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین اشتری با اشاره به آغاز به کار قرارگاه نوروزی ۱۴۰۰ اظهارکرد: امروز اولین جلسه قرارگاه مشترک امام رضا (ع) و نوروز ۱۴۰۰ نیروی انتظامی برگزار می‌شود و آغاز به کار می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به آماده‌باش حداکثری نیروهای پلیس از ۲۵ اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی گفت: با توجه به آغاز به کار قرارگاه نوروزی پلیس، سبزپوشان ناجا به صورت حداکثری در آماده باش خواهند بود تا به صورت دائم و شبانه روزی به  مردم خدمات ارائه دهند.

وی اضافه کرد: همکارانم در اقصی نقاط کشور در راستای خدمات دهی به مردم و انجام وظایف ذاتی و قانونی خود و البته اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا حضور فعال دارند و بیش از ۶۶ هزار نفر از همکارانم در پلیس راهور ناجا، پلیس راه و سایر دستگاه های خدمات رسان به ایفای ماموریت نوروزی می پردازند.

اشتری با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون نیروی انتظامی اجرای بخش اعظمی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را عهده دار بوده است، ادامه داد: همچنان در اجرای محدودیت ترددها تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و برمبنای رنگ بندی صورت گرفته در شهرها و استان ها اعمال قانون خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در کنار انجام وظایف ذاتی و قانونی، ماموریت های محوله برای کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا و اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را به جد دنبال می کنیم، گفت: چون گذشته تمام مراکز درمانی  و بیمارستان های ناجا به صورت آماده باش برای پذیرش بیماران مهیا است. از طرفی با رصد فعالیت های سایبری با کسانی که به نوعی به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند، برخورد می کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی اشاره‌ای به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی ناجا زد و اظهارکرد: همچنان شناسایی ، دستگیری و برخورد با محتکران نیازها و اقلام اساسی مردم در دستور کار پلیس است.

اشتری اضافه کرد: امید است چون همیشه، مردم همکاری خوبی با فرزندان خود داشته باشند و انتظار است که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند تا ان شاء الله با رعایت همگانی پروتکل های بهداشتی و توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، شاهد ریشه کن شدن این ویروس منحوس باشیم و سال ۱۴۰۰ توام با سلامت و امنیت روزافزون برای همگان باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی اعمال قانون درباره منع ترددها گفت: همواره تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و در اعمال محدودیت های ترددی نیز به سیاستگذاری این ستاد توجه می کنیم و بر مبنای رنگ بندی اعلامی  درباره شهرها و نوع محدودیت، انجام وظیفه خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،  دقایقی پیش با حضور سردار اشتری، رارگاه مشترک امام رضا (ع) و نوروزی ۱۴۰۰ پلیس راه اندازی شد.