وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 55 در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز یکشنبه 2 فروردین 1400 با شاخص 55 در وضعیت سالم قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین  53 همچنان در شرایط قابل قبول قرار داشته است.

 پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح روز دوشنبه (۲ فروردین ۱۴۰۰) با توجه به کاهش تردد خودروها در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول و پاک قرار خواهد گرفت.

با حاکمیت جو ناپایدار در طول روز همراه با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد و کیفیت هوا در وضعیت مطلوب باقی خواهد ماند.

با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه و تردد معدود خودروها برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

صبح روز سه‌شنبه (۳ فروردین ۱۴۰۰) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته است.

شرایط ناپایدار جوی در طول روز و وزش باد قابل‌توجه پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. استمرار این شرایط جوی تا اواخر وقت سه‌شنبه سبب پراکندگی آلاینده‌ها شده که برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق را به دنبال خواهد داشت.