سردار مهدی معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در اظهاراتی اعلام کرد:۳۰۰۰ قرارگاه نوروزی پلیس در کشور راه اندازی شد.

به گزارش مرور نیوز، سردار مهدی معصوم بیگی پیش از ظهر سه شنبه در بازدید از کلانتری‌های مرکز استان با اشاره به راه اندازی قرارگاه نوروزی در سه هزار کلانتری و پاسگاه در کشور، مدیریت جرم و تأمین نظم و امنیت محلات و محورهای مواصلاتی را از جمله اهداف این قرارگاه‌ها بیان کرد.

وی همچنین با اشاره به کاهش انواع جرایم با اجرای طرح نوروزی ، تحول در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را از جمله برنامه‌های پلیس در سال ۱۴۰۰ بیان کرد و افزود: در راستای اجرای گام دوم تحول، این طرح در پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها اجرایی می‌شود.

وی با عنوان اینکه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به عنوان خط مقدم و پیشانی ناجا دارای اهمیت ویژه ای هستند، افزود: از این رو یکی از اولویت‌های محوری ناجا، تحول در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها بوده و برنامه‌هایی در این زمینه تدوین شده است.

سردار معصوم بیگی با اشاره به تشکیل قرارگاه مرکزی نوروزی در ستاد ناجا یادآور شد: قرارگاه‌های استانی نیز با مسئولیت فرماندهان انتظامی استانی و قرارگاه‌های شهرستانی تشکیل می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ، مدیریت ترافیک را از جمله مأموریت‌های قرارگاه‌های نوروزی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه ناجا در مدیریت جرم موفق بوده و بسیاری از جرایم از جمله سرقت به عنف، خودرو، منزل و غیره کاهش یافته است.

وی یادآور شد: در حوزه تأمین نظم و امنیت نیز مأموریت‌های ناجا به خوبی در حال انجام است.