وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 109 در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز جمعه 6 فروردین 1400 با شاخص 109 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 131 همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز جمعه (۶ فروردین ۱۴۰۰) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد و گسیل گردوخاک طی ساعات گذشته است.

در طول روز با افزایش ناپایداری جوی، رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. با تداوم این وضعیت جوی تا اواخر وقت جمعه برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

با افزایش تندی باد تا صبح روز شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۰) انتظار می‌رود در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد، هرچند با افزایش ترافیک صبحگاهی احتمال افزایش غلظت ذرات معلق در برخی مناطق پرتردد وجود دارد.

در طی روز وزش باد نسبتاً شدید از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و در مناطق مستعد سبب گسیل گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

با استمرار ناپایداری جوی تا اواخر وقت شنبه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت ناشی از حضور گردوخاک در جو دور از انتظار نخواهد بود.