وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 84 در شرایط سالم قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز جمعه 13 فروردین 1400 با شاخص 84 در وضعیت قابل قبول قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 80 همچنان در شرایط سالم قرار داشته است.

 بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز جمعه (۱۳ فروردین ۱۴۰۰) کیفیت هوا در برخی مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

در طول روز با افزایش ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. با تداوم این وضعیت جوی تا اواخر وقت جمعه همراه با رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

در صبح روز شنبه (۱۴ فروردین ۱۴۰۰) با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته انتظار می‌رود در مناطق پرتردد غلظت آلاینده‌ها افزایش یافته و کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال داشته باشد.

در طی روز وزش باد نسبتاً شدید از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، بااین‌حال در مناطق مستعد سبب گسیل گردوخاک خواهد شد و کیفیت هوا در این نواحی در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

با استمرار ناپایداری جوی تا اواخر وقت شنبه و احتمال رگبار پراکنده برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود