نظری گفت: اما با توجه به این وضعیت، همه چیز عادی است، پیش از این بار‌ها تذکر داده بودیم که نباید برخی مسئولان صرفا مردم را مقصر شیوع کرونا بدانند و با متهم کردن آن‌ها بر اقدامات و رفتارهای ضد و نقیض خود سرپوش بگذارند. مسئولان در برابر جان مردم مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

به گزارش مرور نیوز، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: تذکر بنده خطاب به دولت است، حتما همه شما عزیزان از آمار ارائه شده توسط استاندار و ستادملی مقابله با کرونا مطلع هستید؛ متاسفانه وضعیت تهران با افزایش موارد ابتلا و مرگ‌های ناشی از کرونا به وضعیت نارنجی رسیده است.

وی ادامه داد: اما با توجه به این وضعیت، همه چیز عادی است، پیش از این بار‌ها تذکر داده بودیم که نباید برخی مسئولان صرفا مردم را مقصر شیوع کرونا بدانند و با متهم کردن آن‌ها بر اقدامات و رفتارهای ضد و نقیض خود سرپوش بگذارند. مسئولان در برابر جان مردم مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: این چه تمهیداتی است که مسئولان ما در هر سه قوه صرفا به تذکر و توصیه بسنده کرده اند؟ امروز مردم می‌پرسند که چرا راه‌ها باز بود و تمامی تسهیلات سفر فراهم شده بود و فقط توصیه عدم رفتن به سفر بود؟ تناقض در گفتار مسئولان ارشد برای کرونا همچنان وجود دارد.

نظری ادامه داد: متاسفانه سو مدیریت در مواجهه با این بیماری آن را به پیک چهارم رسانده و آمار مرگ و میر‌ها و موارد ابتلا رو به افزایش است.

متاسفم از اینکه این جملات را بر زبان می‌آورم، اما همچنان هم تناقضات زیادی در رفتار و مصوبه‌ها وجود دارد. چرا دولت اقدامی برای شناور شدن ساعات کاری ادارات نکرد؟ چرا دورکاری حداکثری در سازمان‌ها و شرکت‌هایی که امکان دورکاری در آن‌هاوجود داشت، اعمال نشد و چه اصراریست که مردم را راس یک ساعت خاص از خانه خارج کرده و در راس ساعتی خاصی و در اوج ازدحام جمعیت نیز آنان را به خانه بازگرداند؟

عضو شورای شهر تهران گفت: از واکسیناسیون عمومی واکسن کرونا که همچنان خبری نیست و تنها برای اقشار و گروه‌های خاص آغاز شده است. نه از واکسن داخلی و نه از واکسن خارجی مردم چیزی احساس نکرده‌اند. امیدوارم این شرایط زودتر به پایان برسد.

وی یادآور شد: از ستادملی مقابله با کرونا می‌خواهم که تعطیلی دو هفته‌ای در شهر‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی را به تصویب برساند همچنین دورکاری حداکثری را در دستگاه‌های دولتی اجرا کرده و برای مشاغل و اقدامات ضروری نیز اقدام به شناور کردن ساعات کاری کنند که همه شهروندان در یک زمان محدود و در ازدحام جمعیت روانه مرکز کار خود نشده و از آن خارج نشوند. مطالبه تهیه واکسن نیز مطالبه‌ای عمومی است و امیدوارم حرف و مطالبه مردم جدی‌تر شنیده شود.