رئیس سازمان بهشت زهرا (س) گفت: ما روز‌های سخت آبان ماه را داشتیم و الآن هم دوباره سازمان به همان شکل در آمادگی کامل هست. البته ما آرزو نمی‌کنیم شهروندانمان از این بیماری داغدار شوند؛ اما واقعا افزایش چشمگیر مرگ و میر ما را نگران کرده است.

به گزارش مرور نیوز، سعید خال رئیس سازمان بهشت زهرا (س) درباره وضعیت چند روز اخیر جان باختگان کرونا اظهار کرد: متاسفانه علی رغم همه توصیه‌هایی که از شب عید از طریق ستاد ملی مبارزه با کرونا و از سوی زالی، وزیر بهداشت و دیگران صورت گرفت، این روز‌ها شاهد هستیم که آمار مرگ و میر شهر تهران به طرز قابل توجه و نگران کننده‌ای بالا رفته است.

وی درباره وضعیت بهشت زهرا (س) در قبل و بعد از عید گفت: ما از روز اول دی ماه تا شب عید، یعنی دی، بهمن و اسفند، به طور متوسط بین ۱۵،۲۰ تا ۲۵ متوفی را داشتیم. نمودار ما بسیار خطی بود؛ اما به ناگاه در فروردین ماه این عدد بالا رفت، به گونه‌ای که پریروز ما عدد ۵۸ را ثبت کردیم که واقعا عدد نگران کننده‌ای هست و حاکی از این است که مردم رعایت نکرده اند و شیوه نامه‌ها رعایت نشده اند.

خال در ادامه افزود: این شرایط، بسیار سخت است. تمام این سیزده ماهی که ما درگیر بیماری کرونا در بهشت زهرا (س) بودیم، تجربه نشان داده آمار اصلا به صورت پلکانی و خطی بالا نمیرود، بلکه به صورت تصاعدی بالا می‌رود و ما نگران روز‌های آینده هستیم. از دیروز صبح تمام مدیران مجموعه بهشت زهرا (س)، کارمندان و پرسنل جمع شدیم و آرایش بحرانی گرفتیم. برنامه ریزی‌های لازم را انجام دادیم. امید داریم با همکاری مردم و تمهیداتی که می‌اندیشند و توجهی که به حرف مسئولان می‌کنند، بتوانیم این پیچ خطرناک را سپری کنیم.

وی درباره کم شدن تعداد کارمندان در ادارات در این روز‌ها و تاثیر آن روی بهشت زهرا (س) گفت: چهار ماه هست که واقعا درگیر هستیم. در بعضی از روزها، همکاران دو شیفت و سه شیفت کار کردند. ما روز‌های سخت آبان ماه را داشتیم و الآن هم دوباره سازمان به همان شکل در آمادگی کامل هست. البته ما آرزو نمی‌کنیم شهروندانمان از این بیماری داغدار شوند؛ اما واقعا افزایش چشمگیر مرگ و میر ما را نگران کرده است. به ویژه نگران روز‌های عادی و روز‌های آینده و هفته آینده هستیم. همکاران آمادگی کامل را دارند تا با توان مضاعفی در خدمت شهروندان باشند.

خال درباره مراجعات بیشتر شهروندان به بهشت زهرا (س) به خاطر افزایش مرگ و میر گفت: ما در طول سال ۹۹ از شهروندان درخواست داشتیم که برای تدفین عزیزانشان کمتر آیند. البته بخش عمده مردم واقعا توجه می‌کنند و این الان به یک فرهنگ تبدیل شده و مردم هیچ گونه مراسمی برگزار نمی‌کنند. نه سوم، نه هفتم و نه چهلم و صرفا به مراسم دفن بسنده می‌کنند و حتی در آن روز هم کم می آیند. حتی مراسمی در شهر تهران برگزار نمی‌شود و فقط به آمدن به آرامگاه عزیزشان بسنده می‌کنند.

رئیس سازمان بهشت زهرا (س) در آخر توصیه کرد: با توجه به قرمز شدن شهر تهران و شرایط بسیار ویژه و بحرانی، این موضوع را هم رعایت کنند و در بهشت زهرا (س) با حداقل عزیزان خودشان تشریف بیاورند.