وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 93 در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز شنبه 21 فروردین 1400 با شاخص 93 در وضعیت سالم قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین 92 همچنان در شرایط سالم قرار داشته است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز شنبه (۲۱ فروردین ۱۴۰۰) با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته همراه با حاکمیت جو آرام غلظت ذرات معلق افزایش یافته و در مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

عدم وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. به‌‌تدریج تا اواخر وقت شنبه بر تندی باد افزوده خواهد شد و بنابراین پیش‌بینی می‌شود از غلظت آلاینده‌ها کاسته شده و در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

در صبح روز یکشنبه (۲۲ فروردین ۱۴۰۰) افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر سبب می‌شود در مناطق پرتردد غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش یافته و کیفیت هوا در این مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

وزش باد نسبتاً شدید همراه با احتمال رگبار در طی روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و بهبود کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت. این وضعیت تا اواخر وقت یکشنبه ادامه داشته و باوجود افزایش ترافیک شامگاهی برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.