حاجی‌میرزایی یادآور شد: «اندازه‌گیری BMI حدود ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان»، از دیگر اقدامات این وزارتخانه در جهت شناسایی میزان قد و وزن دانش آموزان بود و نتایج نشان می‌دهد ۳۰ درصد دانش‌آموزان در معرض چاقی و اضافه وزن قرار دارند.

به گزارش مرور نیوز، محسن حاجی میرزایی در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گزارش کاملی از عملکرد این وزارتخانه ارائه داد.

وزیر آموزش و پرورش در بخشی گزارش خود به نمایندگان مجلس گفت: ما در زمان شیوع کرونا، اقدامات مؤثری در جهت ارائه «خدمات مجازی در بستر شبکه شاد»، به دانش‌آموزان ارائه دادیم. علاوه بر آن روزی بیش از ۴۰ برنامه آموزشی در رسانه ملی به طور زنده پخش کردیم.

حاجی‌میرزایی یادآور شد: «اندازه‌گیری BMI حدود ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان»، از دیگر اقدامات این وزارتخانه در جهت شناسایی میزان قد و وزن دانش آموزان بود که این سرشماری از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ چرا که نتایج نشان می‌دهد ۳۰ درصد دانش‌آموزان در معرض چاقی و اضافه وزن قرار دارند که این موضوع می‌تواند در آینده منشأ بیماری‌های غیرواگیربسیاری قرار گیرد؛البته تغییر ایجاد شده در سنجش ثانویه قد و وزن دانش آموزان، مؤید افزایش سه واحد درصد افراد با وزن مناسب و کاهش چاقی و اضافه وزن و یا بهبود لاغری بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی اضافه کرد: «طرح آجر به آجر برای مدرسه‌سازی»، از دیگر اقدامات این وزارتخانه بود که یک میلیون نفر در آن مشارکت کردند و در نظر داریم این طرح را به طور گسترده‌تر در سطح کشور اجرا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «اجرای طرح مدرسه خوانا» برای ۱۰ درصد از مدارس ابتدایی نیز از دیگر اقدامات مؤثر آموزش و پرورش است که با هدف اعطای مدارکی به آن ها در جهت آموزش برای پایه زندگی و خوب خواندن و خوب نوشتن، صورت گرفته است.

 همچنین آموزش و پرورش در سال ۹۹ یکپارچه ‌سازی ۳۰ سامانه این وزارتخانه را آغاز کرد که منجر به ایجاد یک «سامانه جامع آموزش و پرورش» شد.