وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 75 در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز شنبه 28 فروردین 1400 با شاخص 75 در وضعیت سالم قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین 61 همچنان در شرایط سالم قرار داشته است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز شنبه (۲۸ فروردین ۱۴۰۰) با حاکمیت جو ناپایدار در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. در اواخر وقت شنبه با افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت آلاینده‌ها افزوده شده و پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده‌ی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد، هرچند با افزایش تندی باد در ساعات پایانی شنبه پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

در صبح روز یکشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۰) باتوجه به شرایط جوی مساعد و باوجود افزایش ترافیک صبحگاهی در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

عدم وزش باد مؤثر در طی روز سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد که کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت.

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و افزایش تندی باد تا اواخر وقت یکشنبه و باوجود افزایش ترافیک شامگاهی انتظار می‌رود وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق برقرار گردد.