سردار محمد رضا مقیمی اظهارکرد: اولین طرح سراسری تشدید مبارزه با احتکار کالاهای اساسی در کشور اجرا شد.

به گزارش مرور نیوز، سردار محمد رضا مقیمی اظهارکرد: با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم همچنین در جهت اجرای منویات و تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با احتکار و گران فروشی کالاهای اساسی، اولین طرح سراسری تشدید مبارزه با احتکار کالاهای اساسی به مدت ۷۲ ساعت طی هفته گذشته در سراسر کشور اجرا شد.

وی افزود: در این طرح کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی، با خدمت مضاعف و تلاش های شبانه روزی و اقدامات تخصصی پلیسی محل دپو و نگهداری کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: در بازرسی از این انبارها ۵۵۶۰ تن انواع کالای اساسی شامل برنج، خرما، گندم و جو، حبوبات، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، نهاده های دامی، روغن خوراکی، قند و شکر، مرغ و گوشت، کود شیمیایی و سموم دفع آفات نباتی به همراه ۵۱ هزار لیتر مواد شوینده، ۵۳ هزار و ۳۰۰ قطعه لوازم یدکی خودرو ، ۱۱۰ حلقه لاستیک و ۱۸ هزار لیتر روغن موتور احتکار شده را کشف کردند.

مقیمی اضافه کرد: کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از ۶۵۶ میلیارد ریال برآورد کردند و در این رابطه ۹۵ نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در ادامه گفت: مبارزه جدی با این پدیده شوم اقتصادی به توزیع عادلانه کالا در بین مصرف کنندگان و حفظ تعادل عرضه و تقاضا کمک می‌کند و تاکنون هموطنان در این راه پلیس امنیت اقتصادی را به خوبی همراهی کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس مقیمی در پایان از هموطنان خواستار شد که در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعالیت افراد فرصت طلب و سودجو در زمینه احتکار و قاچاق کالا و ارز، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.