رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۱۴ مهرماه روز تهران نامیده شده بود که نه شهرداری و نه شورا آمادگی لازم را برای برگزاری مراسم این روز ندارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی مرور نیوز، مهدی چمران در آغاز دویست و نود و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار داشت: 14 مهرماه روز تهران توسط شورای شهر نامیده شد، ولی نه شورا و نه شهرداری آمادگی لازم برای برگزاری مراسم روز تهران را ندارند. 

وی با بیان اینکه ١٤ مهر را به نام تهران مصوب کردیم، تصریح کرد: امید است برای سال‌های بعد برنامه‌ریزی منظم و دقیقی برای 14 مهر انجام شود. 

چمران درباره روز روستا نیز اظهار داشت: ما شاهد آن هستیم که هر روز از تعداد افراد ساکن روستا کم و به شهرنشینان اضافه می‌شود و همینطور به مصرف‌کنندگان افزوده می‌شود. 

چمران گفت: 30 درصد جمعیت کشور روستائیان و عشایر هستند که با برنامه‌ریزی خوب روستائیان به شایستگی زندگی می‌کنند و هر چقدر به روستاها برسیم تولید ملی و سرمایه‌های ما بیشتر خواهد شد. 

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه در تولید گندم خودکفا شده‌ایم، می‌توان نسبت به تولید دیگر محصولات و جلوگیری از واردات بعضی از محصولات در کشور اقدام کرد.