وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 76 در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 با شاخص 76 در وضعیت سالم قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین 78 همچنان در شرایط سالم قرار داشته است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز سه‌شنبه (۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از ناپایداری جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

برقراری جو آرام در طول روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم نخواهد کرد و با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده‌ ازن در برخی مناطق احتمال افزایش غلظت این آلاینده و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

با افزایش تندی باد تا اواخر وقت سه‌شنبه، باوجود افزایش ترافیک شامگاهی در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

در صبح روز چهارشنبه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) با آغاز تردد خودروها و عدم وزش باد مؤثر پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی همراه با وزش باد نسبتاً شدید و گاهی رگبار پراکنده در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد‌.

تداوم این شرایط جوی تا شامگاه چهارشنبه برقراری وضعیت قابل‌قبول کیفیت هوا را در بیشتر مناطق به‌دنبال خواهد داشت.