علیرضا احمدی درباره تبلیغات در انتخابات شورای شهر عنوان کرد: هیچکس حق ندارد از بیت المال جهت تبلیغ برای شخص خود استفاده کند. این امر شرعا حرام است و در صورت اثبات نیز قابلیت پیگرد قانونی دارد. نظارت ما به گزارش‌های مردمی بستگی دارد.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها صبح امروز در نشست خبری به مناسبت روز شوراها گفت: شورای اسلامی شهر و روستا مدیران اجرایی را انتخاب می‌کنند و این امر بسیار مهمی است. هر اتفاقی که در شهرها و روستا رخ می‌دهد ناشی از برنامه مدیران شهری است. ما همیشه نگاه مان به دولت هاست اما از خدمات شهرداران و دهیاران به مردم غافل هستیم.

وی افزود: امروز باید به جایی برسیم که طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری و روستایی به نتیجه برسد چراکه با این طرح مدیریت یکپارچه در کشور رقم می‌خورد. این بدین معنی است که دولت قسمتی از اختیارات خود را به مدیریت اجرایی شهری واگذار کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: طی چند دوره گذشته ما آزمون و خطاها را داشته‌ایم و امروز باید به این نتیجه برسیم که کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادها تنها یک هدف خدمت رسانی به مردم را دارند. حال نباید میان دستگاه‌ها برای ارائه خدمات جدال باشد و باید تمامی خدمات یکپارچه باشد. این طرح باید در دولت تصویب شود چراکه در صورت تصویب آن در مجلس ممکن است شورای نگهبان با آن مخالفت کند.

وی تاکید کرد: امیدواریم با توجه به روز ملی شوراها این طرح به زودی در مجلس تصویب شود. ما نسبت تمام اتفاقات در سطح کشور حساس هستیم. در موضوع آبادان نیز پیگیری‌های لازم را انجام دادیم و اعلام کردیم که در صورت وقوع تخلف توسط اعضای مدیریت شهری آبادان، نسبت به مجازات آنها تسریع خواهیم کرد.

احمدی در خصوص ثبت نام خود در انتخابات شورای شهر تهران عنوان کرد: قانون به ما اجازه شرکت در انتخابات را داده است در همین راستا نیز بنده تشخیص دادم که می‌توانم در شورای شهر تهران مؤثر باشم.

رئیس شورای عالی استان‌ها ابراز داشت: یکی از منابع و مأخذ رانت که اصلاح آئین نامه حفظ باغات و فضای سبز باغات بود. این آئین نامه یک بار اصلاح شد اما بازهم راه نفوذ و فساد داشت لذا بار دیگر آن را کارشناسی کردیم و راه‌های فساد را بستیم.

وی درباره تبلیغات در انتخابات شورای شهر عنوان کرد: هیچکس حق ندارد از بیت المال جهت تبلیغ برای شخص خود استفاده کند. این امر شرعا حرام است و در صورت اثبات نیز قابلیت پیگرد قانونی دارد. نظارت ما به گزارش‌های مردمی بستگی دارد.

احمدی در خصوص عوامل تضعیف کننده شوراها گفت: ما نباید از قانون عدول کنیم و عدول از قانون موجب تضعیف شورا خواهد شد. لذا اگر سکان داران مدیریت شهر به قانون پایند باشند شاهد تقویت شوراها خواهیم بود. تنها عامل تضعیف شوراها خود ما هستیم و در صورتی که در جایگاه مدیریتی خود به درستی عمل نکنیم، عامل نزول شوراها خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که پیش تر گفته بودید در صورتی که تخلف برای خدمت به مردم باشد مشکلی ندارد، عنوان کرد: بنده گفته بودم که افرادی در شورا تخلف کرده‌اند و این تخلف در مراجع قضائی می‌رود و نسبت به عمداً با سهواً بودن جرم بررسی می‌شود. منظور بنده نیز این بوده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها درباره سند این شورا ابراز داشت: هر دستگاهی باید سند داشته باشد. اخیراً نیز تفاهم نامه‌ای با دانشگاه ملی در دستورکار داریم چراکه این دانشگاه در حوزه پروژه‌های توسعه شهری بسیار کمک کننده است. این سند الزام آور بوده و اجرا نیز شده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها درخصوص سامانه ثبت شکایت اظهار داشت: در حال حاضر در سامانه ثبت تخلفات روزانه بین ۱۰ الی ۱۵ شکایت ثبت می‌شود که به محض ثبت نیز رسیدگی می‌شود. موضوعات مختلفی ازجمله رشوه، تخلفات اعضای مدیریت شهری، تخلف اعضای شورای و غیره نیز در میان این شکایت‌ها وجود دارد. اما تا زمانی که جرم اثبات نشده است نباید افکار عمومی را به هم بریزیم.

احمدی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون در شورای عالی حقوق غیر متعارف داشته‌ایم یا خیر ابراز داشت: بله در میان کارکنان داشته‌ایم و دستگاه بازرسی نیز رسیدگی کرده است.