حشمتی با تاکید بر لزوم کاهش جمعیت کیفری زندانیان و به ویژه نسوان، راهکارهای مدیریتی و قضایی لازم را ارائه و خطاب به دادستان این شهرستان دستور داد تا در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان به ویژه زنان اقدامات فوری اعمال شود.

به گزارش مرور نیوز، محمدجواد حشمتی مهذب رئیس کل دادگستری استان تهران به صورت از پیش اعلام نشده از بخش‌های مختلف حوزه قضایی شهرستان قرچک بازدید به عمل آورد.

وی از شعب دادگاه و دادسرا، دوایر اجرای احکام مدنی و کیفری بازدید و با قضات و کارکنان اداری به گفت‌وگو پرداخت و در جریان مسایل و مشکلات آنان قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه از ساختمان در حال ساخت این واحد قضایی که حدود ۷۰ درصد مراحل پیشرفت آن صورت پذیرفته از نزدیک دیدن کرد و دستورات لازم را در خصوص تسریع در روند تکمیل پروژه مربوطه صادر کرد.

حشمتی با تاکید بر لزوم کاهش جمعیت کیفری زندانیان و به ویژه نسوان، راهکارهای مدیریتی و قضایی لازم را ارائه و خطاب به دادستان این شهرستان دستور داد تا در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان به ویژه زنان و پیگیری مشکلات آنان اقدامات فوری اعمال شود.

فریدون محمدی رئیس دادگستری شهرستان قرچک نیز با ارائه توضیحاتی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط همکاران و بررسی دقیق پرونده‌های قضایی در حال حاضر زندانی مالی از این واحد قضایی تا سقف زیر ۳۰ میلیون تومان در زندان وجود ندارد.