عضو هیئت رئیسه مجلس، با اشاره به نقد طرح تحول سلامت در برنامه تلویزیونی، گفت: ساخت برنامه‌هایی با رویکرد سیاه‌نمایی، خسارت بیشتری از فیش‌های حقوقی غیرمتعارف دارد.

به گزارش مرور نیوز، محمدعلی وکیلی در واکنش به برنامه تلویزیونی «ثریا» که با موضوع نقد طرح تحول سلامت از آنتن شبکه یک سیما پخش شد، با اشاره به اینکه شک و شبهه‌ای در انتظار مردم به‌ منظور برخورد بدون تسامح با فیش‌های حقوقی غیرمتعارف نیست، رویکرد این برنامه‌ تلویزیونی را غیرمتعارف دانست.

وی گفت: شک و شبهه‌ای در انتظار مردم به‌ منظور برخورد بدون تسامح با فیش‌های حقوقی غیرمتعارف نیست لذا دولت، دستگاه‌های انتظامی و قضائی باید فارغ از اینکه این فیش‌ها در کدام دستگاه‌ها دیده شده با آنها برخورد کنند اما تبدیل این موضوع به بهانه سیاسی یا تسویه حساب سیاسی سازندگان یک برنامه تلویزیونی به منظور تخریب قوه مجریه، نمی‌تواند رفتار جوانمردانه‌ای باشد.

وکیلی ادامه داد: معتقدم این مدل برنامه‌سازی‌ها صورت مسئله را به نفع مردم حل نمی‌کند بلکه آن را به نفع جریان‌های سیاسی شکل داده و جلو می‌برد، در واقع باید آن را مصادره کردن اراده مردمی به نفع گروه‌هایی خاص دانست، هرچند رسانه ملی باید در مسیر اطلاع‌رسانی برای کشف حقیقت، متناسب با رسالت رسانه‌ای خود عمل کند.

وی تصریح کرد: مجموعه برنامه‌هایی که سیاه‌نمایی و بدبینی مردم به بدنه اجرایی و مدیریتی کشور را باعث می‌شوند، به مراتب خسارتی بیش از فیش‌های حقوقی غیرمتعارف به جامعه تزریق شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید براینکه باید با فیش‌های حقوقی غیرمتعارف برخورد قاطع و بدون تسامح داشت، تصریح کرد: در شرایط فعلی گویا بهره کاسبان سیاسی فیش‌های حقوقی غیرمتعارف از این آب گل‌آلود، بیش از مطالبات مردم شده است؛ لذا باید جلوی این کاسبان را نیز گرفت و اجازه نداد فیش‌های غیرمتعارف تبدیل به آب گل‌آلود برای صید ماهی سیاسی شود.