وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 69 در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 با شاخص 69 در وضعیت سالم قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین 77 همچنان در شرایط سالم قرار داشته است.

‌بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز یکشنبه (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از حاکمیت جو نسبتاً ناپایدار و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

در طول روز عدم وزش باد مؤثر شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، همچنین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، احتمال افزایش غلظت این آلاینده در برخی مناطق و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.

با حاکمیت پایداری جوی تا اواخر وقت یکشنبه‌ در ساعات اوج ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز دوشنبه (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) تا حدودی از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، هرچند با افزایش ترافیک صبحگاهی افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به دنبال خواهد داشت.

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی در طی روز و وزش باد مؤثر تاحدودی شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. با استمرار این شرایط جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت دوشنبه انتظار می‌رود وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق برقرار گردد.