عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش منابع حوزه سلامت کشور، گفت: بودجه مناسب برای حوزه بهداشت و درمان کشور در لایحه بودجه سال ۹۶ در نظر گرفته نشده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خانه ملت،  اکبر رنجبرزاده در توضیح وضعیت بودجه بهداشت و درمان در لایحه بودجه سال ۹۶گفت: رضایتمندی مردم نسبت به دریافت خدمات بالینی و درمانی در مراکز بهداشتی کشور همیشه باید حفظ و تقویت شود، بنابراین با تاکید و توصیه بر افزایش منابع وزارت بهداشت اصرار داریم تا چارچوب‌های منطقی و مورد نیاز و ضروری برای این وزارتخانه تعیین شود.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد بودجه مناسب برای حوزه بهداشت و درمان و سلامت کشور در لایحه بودجه سال ۹۶ در نظر گرفته نشده بنابراین در مجلس سعی خواهیم کرد به طرق مختلف بخشی از مشکلات و کمبود منابع را جبران کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه منابع حوزه سلامت در صورت امکان باید افزایش یابد، گفت: برای افزایش بودجه بخش سلامت باید منابع آن از  محل هایی در بودجه عمومی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه امسال وزارت بهداشت با کسری بودجه مواجه بود، ادامه داد: باید بودجه حوزه سلامت در سال آینده به شکلی در نظر گرفته شود که علاوه بر جبران کمبودهای سال جاری، تمام نیازهای بودجه ای سال آینده را پوشش دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس یادآور شد: رقم پیشنهادی دولت برای بخش بهداشت و درمان مرتفع‌کننده مشکلات حوزه سلامت نیست و قطعا در آینده دچار کسری بودجه شده و نارضایتی مجموعه ارائه دهندگان خدمت را فراهم می‌کند.