معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتبار مربوط به بازسازی ۱۰ هزار مدرسه فرسوده و تخریبی کشور در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شد و اکنون نیازمند رای مثبت نمایندگان مجلس است.

به گزارش مرور نیوز، مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در افتتاح مجتمع ورزشی خیّرساز زنده یاد ریسمانسج در دزفول با تأکید بر اینکه 10 هزار واحد آموزشی کشور فرسوده و تخریبی هستند، اظهار داشت:اعتبار برای بازسازی این مدارس و استانداردسازی واحدهای آموزشی و رفع سایر مشکلات تجهیزاتی مدارس کشور نیاز است.

وی با بیان اینکه این اعتبار در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مصوب شده تا در قالب برنامه ششم توسعه به تصویب برسد، خاطرنشان کرد: در این راستا پیش بینی شده است تا از محل مازاد درآمد نفت، این رقم به صندوق ذخیره ارزی کشور واریز شود تا برای رفع مشکلات آموزش و پرورش هزینه شود.

رئیسی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست با رای مثبت خود به این مصوبه، وزارت آموزش و پرورش را برای حل مشکلات مدارس، استاندارد سازی و تأمین زیر ساخت‌های آموزشی مورد نیاز کشور به ویژه در مناطق محروم یاری کنند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش این اعتبار را مطالبه‌ای از نمایندگان ملت برای حل اساسی مشکلات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: 30 درصد مدارس کشور در حال حاضر با استانداردهای آموزشی فاصله دارند ضمن اینکه 20 هزار واحد آموزشی نیز نیازمند مقاوم سازی هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تأکید بر اینکه نظام تعلیم و تربیت نیاز مبرمی به این میزان اعتبار دارد بیان کرد: این اعتبار که در راستای سند تحول آموزش و پرورش کشور نیازسنجی شده در انتظار رأی نمایندگان مجلس برای تصویب نهایی است تا در برنامه ششم توسعه به‌تدریج در این راستا هزینه شود.

وی تأمین اعتبار مذکور را گام مهمی در راستای حل مشکل 2 نوبتی مدارس در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: به روزآوری مدارس از دیگر برنامه‌هایی است که با تخصیص این اعتبار محقق خواهد شد.

رئیسی از مشارکت خیرین مدرسه ساز استان خوزستان به عنوان اقدامی شاخص در کشور یاد کرد و افزود: دزفول نیز شهری با خیرین بسیار است که مردم آن علاوه بر اینکه حق بزرگی به گردن نظام دارند در دوران‌های مختلف از قبل از انقلاب تاکنون فعالیت های خیرخواهانه داشته‌اند.