سردار رحیمی در برنامه سلام، صبح بخیر گفت: والدین خرمدین به دو قتل دیگر اعتراف کردند که متاسفانه آنها هم از بستگان این دو بوده اند.

به گزارش مرور نیوز، سردار رحیمی ، رییس پلیس پایتخت در گفتگو با برنامه زنده «سلام، صبح بخیر» رحیمی درباره قتل هولناک بابک خرمدین ، کارگردان سینما گفت: این خبر را برای اولین بار به برنامه شما می گویم؛ دیشب اعترافات جدیدی را والدین وی داشتند و به دو قتل دیگر هم اعتراف کردند. مقتولین فرزند دختر و داماد خودشان بوده اند.

باید جامعه شناسان و جرم شناسان روی این مسأله بررسی کنند

رییس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که آیا این پدر و مادر تحت تاثیر مواد خاصی هستند گفت: متاسفانه تقریبا نیمه های شب در اعترافاتی که داشتند دو قتل دیگر را هم اعتراف کردند. به نظر من جامعه شناسان باید بر روی این موارد کار کنند که چگونه می شود یک فردی فرزند خودش را اینچنین به قتل برساند. عجیب اینکه در این اعترافات بیان کردند که یکی دیگر از این قتل ها فرزند دیگر و مقتول دیگر هم دامادشان است.

برخورد با اراذل و اوباش کار ما است

وی پیرامون طرح اقتدار گفت: وظیفه نیروی انتظامی برخورد با مجرم و کسانی است که امنیت جامعه را به خاطر میاندازند.

رییس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: امنیت جامعه را با جمع آوری افرادی که مخل آرامش و امنیت جامعه هستند، رقم بزنیم. ما با گروه های مختلف مجرم برخورد می کنیم اما برخوردهای ناهنجار گردنکشی و مزاحمت نوامیس را به دنبال دارد.

سردار رحیمی ادامه داد: اراذل و اوباش وقتی مشکلات زیاد برای نوامیس و مغازه های مختلف مشکلاتی را ایجاد می کنند، ما هم برخورد جدی در قالب طرح اقتدار انجام می دهیم. این افراد در پارک ها و اماکن مختلف و خانه ها و سفره خانه ها حضور دارند و برخورد ما دیگر مقتدرانه و تهاجمی شده است. همیشه می گوئیم که مشت محکم پلیس در برخورد با آنها خواهد بود.

 

وی تاکید کرد: روی گروه های جدید کار می‌کنیم که نتایج خوبی هم داشته است. در زمان چهارشنبه سوری که با همکاران صحبت می‌کردیم، گفتند به هر حال این افراد سوراخ های جدید پیدا می کنند اما گفتیم که باید از سوراخ ها بیرون کشیده شوند.

رییس پلیس پایتخت درباره افزایش سرقت های خرد و کیف و موبایل قاپی گفت: طرح های مختلفی را در سطح شهر تهران به اجرا در می آوریم مثل طرح رعد و صاعقه که در خصوص کیف قاپی و موبایل قاپی هست. همکاران من که موتورسوار هستند در این طرح شرکت می کنند و نتایج خوبی هم داشته است.

سردار رحیمی اظهار داشت: البته باید بگویم که کیف و موبایل قاپی با همین طرح کمتر شده است اما درباره سرقت های خرد، باید فعالیت بیشتری صورت بگیرد. من این قول را به مردم عزیز می دهم که همکاران من با تمام تلاش برخورد می کنند. هر یک از این افراد، ۱۰ یا ۲۰ بار زندان رفته اند اما متنبه نشده آمد. اما باید بگویم تنها تلاش پلیس کافی نیست وقتی ناهنجاری های مثل طلاق و فقر و تورم و معتاد متجاهر در جامعه وجود دارد، این مشکلات هم پیش می آید و دامن زده می شود.

وی در خصوص افزایش حضور معتادان متجاهر گفت: وظیفه نیروی انتظامی جمع آوری است. ما توانایی این را داریم که تمامی این افراد را ظرف یک هفته جمع کنیم اما باید درخواست کنم از دستگاه های دیگر مثل بهزیستی و بازپروری که همکاری کنند. مثلا ما جمع آوری می کنیم، دو ماه سه ماه می مانند و وقتی منتظر دستگاه ها می مانیم و هیچ اتفاقی صورت نمی گیرد، این افراد نیم ساعت بعد به خاستگاه خودشان می روند که در مناطق شوش و مولوی است. همین امروز که با شما صحبت می کنم حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر را جمع آوری کردند.

سردار رحیمی در پایان عنوان کرد: باید فرآیند بازپروری اصلاح شود. وقتی این فرد از آن مرکز بیرون می آید به جامعه و خانواده برگردد. ما مشکلی در جمع آوری نداریم اما دستگاهی که باید این افراد را به جامعه برگرداند باید همکاری لازم را انجام دهد.

گفتنی است، برنامه زنده «سلام، صبح بخیر» به تهیه کنندگی حسین معصومی و گویندگی سعید توکلی، از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ از شبکه رادیویی ایران قابل دریافت است.