وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 81 در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز چهارشنبه 28 اردیبهشت 1400 با شاخص 81 در وضعیت سالم قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین 73 همچنان در شرایط سالم قرار داشته است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که صبح روز چهارشنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) کیفیت هوا در پاره‌ای مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از حاکمیت جو نسبتاً آرام طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

به‌تدریج در طی روز بر تندی باد افزوده خواهد شد و شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، همچنین با وزش باد نسبتاً شدید احتمال گسیل گردوخاک در مناطق مستعد وجود خواهد داشت.

با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر، افزایش غلظت این آلاینده در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت چهارشنبه سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

با تداوم این شرایط جوی تا صبح روز پنجشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰)، برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد مؤثر در طول روز تا حدودی پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود خواهد داشت.

شایان‌ذکر است با کاهش تندی باد تا شامگاه پنجشنبه همراه با افزایش تردد خودروها، پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.