فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران گفت: ۸۰ درصد سالمندان ۸۰ سال به بالا واکسینه شدند و واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۵ سال نیز با شتاب در حال انجام است و به محض اعلام وزارت بهداشت گروه سنی بعدی واکسینه می‌شوند.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، گفت: براساس آخرین آمار تعداد مراجعان سرپایی به مراکز درمانی تهران نسبت به ۴۸ ساعت گذشته حدود ۴,۵ درصد و به مراکز بهداشتی ۱۶.۱ درصد کاهش داشته است.

به گفته زالی هم اکنون ۶۱۹۲ بیمار در بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند که ۱۶۰۰ بیمار در بخش‌های ویژه بستری هستند.

وی در ادامه از بستری ۸۵۰ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته و ترخیص ۸۷۰ بیمار از بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: کماکان تهران شرایط شکننده‌ای دارد.

زالی جمعیت سالمندان بالای ۸۰ سال تهرانی را ۱۸۶ هزار نفر و آمار سالمندان ۷۵ سال تا ۸۰ سال را ۱۷۹ هزار و دویست نفر ذکر کرد.

واکسیناسیون ۸۰ درصد سالمندان ۸۰ سال به بالا

به گفته زالی ۸۰ درصد سالمندان ۸۰ سال به بالا واکسینه شدند و واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۵ سال نیز با شتاب در حال انجام است و به محض اعلام وزارت بهداشت گروه سنی بعدی واکسینه می‌شوند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۳ مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی و غیر خودرویی در تهران راه اندازی شده است که تا اوایل هفته آینده تعداد آنها افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در ۱۰ روز آینده تعداد مراکز تجمیعی در تهران به ۸۰ مرکز افزایش خواهد یافت.

زالی تاکید کرد: بعد از دریافت واکسن همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی و ماسک رعایت شود.

به گفته وی سطح آنتی بادی‌ها و ایمنی دو هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن در بدن فرد ایجاد می‌شود و تا آن زمان همچنان خطر ابتلا به بیماری وجود دارد و شهروندان حتماً باید پس از واکسن نیز پروتکل‌ها را به طور جدی رعایت کنند.