طبق بررسی های جدید محققان خطر ابتلای شدید به کرونا در بیماران مبتلا به پارکینسون به مراتب بیشتر از سایرین است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از نیوزوایز، بسیاری از پژوهش‌های مربوط به کرونا نشان داده‌اند که بیماران مبتلا به پارکینسون ، عوامل خطر زیادی را دارا هستند که موجب می‌شود به نوع شدید کووید-۱۹ دچار شوند. پژوهش جدیدی که در "دانشگاه رور-بوخوم" (RUB) آلمان انجام شده است، داده‌های جامع‌تری را در مورد این موضوع ارائه می‌دهد.

پژوهشگران در این پروژه، داده‌های مربوط به درمان پارکینسون را در ۱۴۶۸ بیمارستان مورد بررسی قرار دادند. نتایج بررسی‌ها نشان داد که ابتلا به کووید-۱۹ در افراد مبتلا به پارکینسون، شایع‌تر از افرادی است که به پارکینسون مبتلا نیستند؛ به خصوص افراد بالای ۶۵ سال و یا کسانی که به نوع شدید پارکینسون مبتلا هستند. همچنین پژوهشگران دریافتند که افراد مبتلا به پارکینسون در صورت ابتلا به کووید-۱۹، بیشتر از دیگران تحت تاثیر بیماری‌های پرخطر قرار می‌گیرند.

پروفسور "لارس تونگز" (Lars Tönges)، سرپرست این پژوهش گفت: بیماران مبتلا به پارکینسون به خاطر ضعیف بودن ممکن است در معرض خطر ابتلا به نوع شدید کووید-۱۹ قرار بگیرند. میزان خطر، با افزایش سن و رسیدن به مراحل پیشرفته پارکینسون بالا می‌رود. عملکرد ریه ممکن است به خاطر بیماری و ضعف عضلات تنفسی ناشی از پارکینسون مختل شود.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که میزان فوت بیماران مبتلا به پارکینسون در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ بیشتر بوده و این موضوع می‌تواند به خاطر شرایط مربوط به مدیریت کلی کووید-۱۹ باشد.

تونگز ادامه داد: این پژوهش، نیاز به تضمین درمان مطلوب پارکینسون را در شرایط همه‌گیری کووید-۱۹ نشان می‌دهد. خدمات پزشکی از راه دور می‌توانند در آینده از این موضوع پشتیبانی کنند.

این پژوهش، در مجله "Movement Disorders" به چاپ رسید.