مشاور اجتماعی و امور بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی ازمحورهای اصلی کنگره زنان موفق،بررسی رابطه معنادار میان زنان موفق و خانواده موفق است.

به گزارش مرور نیوز، پروین داداندیش با اعلام حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کنگره اظها کرد: یکی ازمحورهای اصلی این کنگره،بررسی رابطه معنادارمیان زنان موفق وخانواده موفق است چراکه حضورزنان درمناصب مدیریتی وسیاسی نه تنها لطمه ای به پایه و اساس خانواده وارد نمی کند بلکه موجب ایجاد موفقیت درخانواده می شود همچنین فراکسیون زنان مجلس حمایت جدی خود را از این کنگره اعلام داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از شاخصه های اصلی زنان موفق، در کنار مسئولیت در خارج از خانه، مدیریت آنان در خانواده است. همچنانکه زنان  با انجام مسؤولیت هایشان در جامعه بزرگ کارسازبوده و انجام درست آنها، جامعه راسامان می دهد، درخانواده که جامعه ای کوچک ومقدس به شمار می رود، احساس مسئولیت وانجام درست وبه موقع آنها خانواده را به سوی رستگاری رهنمون می کند.

مشاور اجتماعی و امور بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تاثیرموفقیت بانوان برخانواده که از محورهای اصلی این کنگره است، گفت: نقش زنان در خانواده همیشه و همواره بی‌بدیل است و در هر برهه حساسیت‌های خاص خود را دارد. زنان درصورت بروز مشکلات درخانواده،بابصیرت وذکاوت کافی آن را تشخیص می دهند و نسبت به رفع آن اقدام می کنند.

 وی تاکید کرد: درک مسائل مهم زنان با اولویت‌های واقعی نیز باید در رأس دغدغه‌های ما باشد تا با درنظرگرفتن اولویت‌ها، نیازها و مسائل اصلی و فرعی زنان را شناسایی ودرجهت رفع آنها برنامه ریزی دقیق انجام دهیم.

داداندیش تصریح کرد: باتوجه به اینکه زنان نیمی از جامعه را تشکیل داده وبرنیم دیگر جمعیت نیز تاثیر ویژه ای دارند نباید نقش موثر آنان در حوزه های فرهنگ، هنر، تربیت جامعه وخانواده را نادیده گرفت.

وی افزود: پنل های تخصصی با موضوعات مختلف از جمله پنل زنان مدیر و تعادل کار و زندگی با محورهای بررسی رابطه مدیریت بانوان، کنترل کار و تعادل کار- زندگی، بررسی چالش های بانوان مدیر و تاثیر آن در زندگی فردی و شناسایی  راهکار های مناسب برای بانوان مدیر جهت تعادل و زندگی در دنیای امروز با حضوراعضای فراکسیون زنان مجلس   و اندیشمندان این حوزه برگزار می‌شود.

داداندیش در ادامه گفت: این کنگره به منزله تجلیل وقدردانی از بانوان موفق نیست بلکه با هدف بررسی موانع و رفع چالش های موجود در راستای حضور تاثیرگذار زنان درسطوح مختلف مدیریتی کشور برگزار می شود. از برنامه های حائز اهمیت این کنگره، پنل ارائه تجربیات بانوان مدیر و موفق، راهکارهای تاثیر گذار انها در مدیریت خانواده و... به منظور طرح الگوهای سازنده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این کنگره بتوانیم شرایط حضور فعال زنان در جامعه را در جهت شتاب بیشتر توسعه و پیشرفت اسلامی و موفقیت هرچه بیشتر آنان درجامعه وتاثیرات مثبت آن برخانواده را تسهیل و فراهم کنیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی نخستین کنگره ملی زنان موفق ایران، داداندیش در پایان گفت: علاقه مندان و پژوهشگران می‌توانند با توجه به محورهای کنگره از جمله شناسایی موانع پیش روی نقش آفرینی مدیریتی بانوان در دستگاه اجرایی، بررسی موانع فرهنگی و اجتماعی در عدم حضور بانوان کشور در بخش های مدیریتی، شناسایی راهکارهایی جهت افزایش حضور بانوان در بخش های مدیریتی، شناسایی فرصت و تهدیدها در عرصه حضور بانوان در بخش های مدیریتی ،مقالات خود را برای شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتیwww.topwomeni.ir به دبیرخانه کنگره، ارسال کنند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی میتوانند به پایگاه اینترنتی کنگره مراجعه یا با شماره های 4-33699093-021و 9-36621318-021 تماس حاصل کنند.