محسن فرهادی اظهار کرد: با توجه به تغییر رنگ اخیر شهرها تغییراتی اعمال شده است اما مصوبه جدیدی نوشته نشده است، بلکه طرح محدودیت هوشمند با توجه به رنگ‌بندی‌ها به شکل اتومات تغییر می‌کند. آخرین بازنگری نسخه این پروتکل اواخر هفته گذشته ابلاغ شد و فعلا با توجه به شرایط موجود بر همین منوال عمل خواهیم کرد.

به گزارش مرور نیوز، محسن فرهادی درباره شرایط جدید دورکاری و حضور در کار کارکنان با توجه به تغییر رنگ بسیاری از شهرهای قرمز و نارنجی، گفت: مدتها قبل ستاد ملی مقابله با کرونا طرح محدودیت‌های هوشمند را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب کرد و در این طرح در بخش نوع فعالیت کارکنان در شرایط قرمز، نارنجی و زرد شرایط متفاوت را توضیح داد. بر اساس این محدودیت‌ها در شهرهای قرمز، دو سوم کارکنان دورکار و یک‌سوم حضور در کار خواهند داشت، در شهرهای نارنجی ۵۰ درصد دورکار خواهند بود و در شهرهای زرد یک سوم کارکنان دورکار هستند و در شرایط آبی همه کارکنان موظف به حضور در محل کار هستند و این موضوع جدید نیست.

اعمال طرح محدودیت هوشمند با توجه به رنگ‌بندی‌ شهرها

وی افزود: با توجه به تغییر رنگ اخیر شهرها تغییراتی اعمال شده است اما مصوبه جدیدی نوشته نشده است، بلکه طرح محدودیت هوشمند با توجه به رنگ‌بندی‌ها به شکل اتومات تغییر می‌کند. آخرین بازنگری نسخه این پروتکل اواخر هفته گذشته ابلاغ شد و فعلا با توجه به شرایط موجود بر همین منوال عمل خواهیم کرد.

رعایت ۶۷ درصدی پروتکل‌ها در کشور

فرهادی درباره آخرین خبرها از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور، اظهار کرد: تا آخر هفته گذشته میزان رعایت پروتکل‌ها به ۶۷ درصد رسید و نسبت به هفته ماقبل حدود ۲ درصد افزایش رعایت پروتکل‌ها را داشتیم اما عدد اعلامی کماکان رضایت بخش نیست.

سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی در صدر متخلفان پروتکل‌ها

وی گفت: سوپرمارکت‌ها، خواربارفروشی‌ها، نانوایی‌ها، ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و پاساژها در انتهای جدول رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار دارند.

۳۶ درصد مردم هنوز ماسک نمیزنند

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: میزان استفاده از ماسک نیز حدود ۶۴ درصد و میزان رعایت تهویه مناسب ۶۷ درصد است.

وی در ادامه تاکید کرد: درمورد میزان رعایت پروتکل‌ها در مدارسی که امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم را برگزار می‌کنند گفت: از حدود یک هفته قبل از زمان برگزاری امتحانات کار خود را آغاز کردیم و آخرین اعداد میزان رعایت پروتکل‌ها در حوزه‌های امتحانی طی روزهای آتی منتشر خواهد شد.