فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: بررسی‌ها در دو ماهه اخیر حاکی از آن است که میزان تقدیر و تشکر از ماموران پلیس و رضایتمندی از ماموران ۱۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در دفتر نظارت همگانی 197 از افزایش رضایت 12 درصدی مردم از عملکرد پلیس پایتخت خبر داد.

رئیس پلیس پایتخت‌ در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی ۱۹۷ در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دیدارها اظهار داشت: در این جلسه به مشکلات ۵۵ نفر از شهروندان به شکل تلفنی رسیدگی شده و ۳۵ نفر نیز به شکل حضوری مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند که در این راستا موضوعات مرتبط با پلیس اماکن و پلیس راهور بیشترین مراجعات را به خود اختصاص داد.

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه ارتباط چهره به چهره و مستقیم با مردم منجر به حل بسیاری از مشکلات خواهد شد گفت: متاسفانه در شرایط کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، در این روند همیشگی پلیس مشکلاتی ایجاد کرد که تلاش شد از طریق تماس تلفنی این مسائل حل و فصل شود.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: بررسی‌ها در دو ماهه اخیر حاکی از آن است که میزان تقدیر و تشکر از ماموران پلیس و رضایتمندی از ماموران ۱۲ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به آمادگی پلیس برای انتخابات پیش رو اشاره و تصریح کرد: پلیس در بحث انتخابات چند مسئولیت را بر عهده دارد که این مسئولیت و وظایف را می‌توان در چند بخش کلی دسته بندی کرد؛ بخش اول مربوط به زمان بررسی صلاحیت هاست که ما به عنوان اولین سازمان سوابق اشخاص را برای دستگاه های مربوطه ارسال کردیم.

وی افزود: با اعلام رسمی افراد واجد شرایط و صلاحیت برای انتخابات بحث تبلیغات نامزدها نیز آغاز خواهد شد که در این زمینه ما تابع موارد ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم؛ روز گذشته این دستورالعمل به پلیس ابلاغ شده و به دست ما رسید و پلیس بر اساس آن در رابطه با تجمعات و میتینگ های انتخاباتی رفتار کرده و مبنا دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا است.

سردار رحیمی به رصد پلیس در فضای مجازی هم اشاره و تصریح کرد: علاوه بر این موارد پلیس هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی با موارد تخلفات و خارج از قوانین انتخاباتی برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه گام بعدی ما تامین امنیت شعب اخذ رای است، گفت: دیشب آخرین وضعیت صندوق ها اعلام شده و ما بر اساس آن برنامه ریزی های خود برای صندوق ها را آغاز کردیم؛ تامین امنیت انتخابات به طور کامل بر عهده پلیس است و ما با آمادگی کامل و با ظرفیت تمام نیروها در این زمینه اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: در این دوره از انتخابات ما شاهد برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نیز هستیم و این دو انتخابات در کنار انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در تهران برگزار خواهد شد.

سردار رحیمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا پلیس با تجمعات احتمالی هواداران نامزدهای رد صلاحیت شده برخورد می کند یا خیر؟ گفت: وظیفه پلیس تامین نظم و مقررات است بنابراین با هر فردی که بخواهد خارج از مقررات ، اقدام به اختلال در نظم و آرامش عمومی کند ، برخورد خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه پلیس عضو هیچ گروه و جریانی نبوده و در انتخابات بی طرف است گفت: پلیس به عنوان متولی امنیت جامعه با هر فرد یا گروهی که بخواهد امنیت جامعه را خدشه دار کند برخورد خواهیم کرد.