معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی تامین اجتماعی از ورود نیروهای جدید به تامین اجتماعی طی ۱.۵ماه آینده خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، هادی زبده در سلسله نشست‌های رؤیای تأمین اجتماعی فراگیر (دومین نشست شایسته‌گزینی و شایسته‌سالاری در تامین اجتماعی و طرح مدیران آینده) که امروز برگزار شد، گفت: طرح مدیران آینده مبتنی بر جذب نیروها بر اساس آزمون سنجش اجرایی می‌شود و سازمان و دستگاه‌های محدودی این فرآیند را طی کرده‌اند و بنابر پیگیری‌های انجام شده یکی از شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در این قالب اقدام به جذب نیرو در سطوح مدیریتی کرده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی تأمین اجتماعی، ادامه داد: جذب مدیران استانی از طریق برگزاری آزمون سنجش، اقدام خوبی بود که با دستور مدیرعامل این سازمان انجام شد و جزو تجارب ابتدایی این سازمان در این حوزه محسوب می‌شود.

زبده گفت: تأمین اجتماعی انتصابات خود را به صورت سلایق شخصی در این فرایند ادامه نداده است و امروز انتصابات در بحث مدیریت متمرکز و مبتنی بر برنامه‌ریزی و برگزاری آزمون سنجش بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این مسیر با فشارهای زیادی در ابتدا مواجه بودیم گفت: البته این فشارها کم شده است و خوشبختانه نیروها بر اساس فرایند جدید انتخاب شده‌اند.

همچنین حمید رضا سیفی نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار نیز در این نشست با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از فارغ‌التحصیلان وقتی از دانشگاه خارج می‌شوند مدیریت بلد نیستند و همین امر در فرآیند خدمت رسانی تأثیرگذار است گفت: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان سه‌جانبه‌گراست و در این بخش باید قدم بگذارد.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار افزود: شرکای اجتماعی می‌توانند تصمیمات سازمان تأمین اجتماعی را پایدار کنند، گفت: جا دارد از نگاه و عنایت جدید سازمان و گفتمانی که در این سازمان شکل گرفته تشکر کنم.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنم برای پایدار شدن در گزینش مدیران از ظرفیت شرکای اجتماعی و از نظرات آنها استفاده شود.