رئیس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی سامانه سرویس‌ها و خدمات الکترونیکی این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، اسفندیار چهاربند رئیس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در بازدید از غرفه این وزارتخانه در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، اظهار داشت: آموزش و توانمندسازی در قالب آموزش ضمن خدمت به ۱۴۰ هزار معلم در مدارس هوشمند به صورت همزمان از دستاوردهای ارائه شده در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ است.

وی به راه‌اندازی سامانه سرویس‌ها و خدمات الکترونیکی این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: وزارت آموزش و پرورش در جهت کاهش هزینه‌ها، ‌تحقق دولت الکترونیک و ایجاد درگاه واحد، به راه‌اندازی این سامانه برای خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان، معلمان، کارکنان و اولیا به آدرس الکترونیکی eservice.medu.ir اقدام کرده است.

چهاربند با بیان اینکه این سامانه از 22 آذر ماه به صورت رسمی آغاز به کار کرده است، تصریح کرد: تدابیر لازم جهت الزام ادارات آموزش و پرورش مناطق و مدارس در راستای مدیریت مطلوب‌تر و ایجاد زیر ساخت‌های اطلاعاتی مورد نیاز فراهم شده است.

وی افزود: ثبت‌نام در جشنواره‌ها و مسابقات، ثبت محتوای الکترونیک، مشاهده محتوای الکترونیکی، ثبت نمرات، ثبت موارد انضباطی و تشویقی دانش‌آموزان، مشاهده برنامه هفتگی معلم، ثبت حضور و غیاب برخط، ثبت تکالیف کلاسی، مشاهده بانک نمونه سؤالات امتحانی، ثبت تجربیات موفق و ارزنده ، ثبت اختراعات و ثبت‌نام در انجمن‌های علمی و آموزشی معلمان از خدمات ارائه شده به معلمان در این سامانه است.

رئیس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ثبت برنامه هفتگی، ثبت حضور و غیاب برخط، تعریف انتخابات دانش‌آموزی، فیش حقوقی کارمندان و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها از خدماتی است که در این سامانه به کارکنان اداری ارائه می‌شود.

چهاربند گفت: کارنامه فرزندان، وضعیت حضور و غیاب، وضعیت انضباطی و تشویقی و نظرسنجی مشاوره‌ای نیز از خدمات ارائه شده در این سامانه برای والدین است.