مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش‌های ‌پراکنده در برخی نقاط شمال کشور، از وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در غرب و جنوب غرب کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری امروز (۱۴ خرداد) در برخی مناطق استان‌های واقع در نوار ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود. همچنین در جنوبی غرب و نوار شرقی کشور به‌خصوص در ساعات بعدازظهر وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی مناطق باعث خیزش گرد و خاک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فردا (۱۵ خرداد) در غالب مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف ‌پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: یکشنبه (۱۶ خرداد) در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک خواهیم داشت.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، دوشنبه و سه‌شنبه (۱۷ و ۱۸ خرداد) با عبور امواج تراز میانی جو در شمال استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار ‌پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید ‌پیش‌بینی می شود. همچنین برای استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز رگبار ‌پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باشد شدید همراه با کاهش نسبی دما ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز (۱۴ خرداد) مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس و طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۵ خرداد) صاف و در بعضی ساعات همراه با افزایش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۱۶ خرداد) نیز صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات همراه با افزایش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.