رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به طرح توقیفی خودروها تاکید کرد: مالکان وسیله نقلیه حتما قبض به همراه داشته باشند و اگر ندارند مدارک خودرو از جمله سند و مدارک احراز هویتشان را حتما به همراه داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز، سردار سید کمال هادیانفر به تشریح طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی ( خودروها ) پرداخت و گفت: پلیس راهور ناجا بیشترین ارتباط را با مردم دارد به طوری که سالانه 32 میلیون خدمت را به مردم  عزیز ایران اسلامی ارائه می دهد، از این رو بنا به تدابیر فرمانده ناجا در راستای افزایش رضایتمندی مردم و ارائه خدمات، تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر اقدامات و خدمات گسترده ای به مردم ارائه شده است، عنوان کرد: طرح تقسیط جریمه های رانندگی ( برای اولین بار در کشور) نوبت دهی اینترنتی، طرح کاهش مراجعان به پلیس راهور ، سیستمی کردن توقیف و رفع توقیف قضائی، ترخیص موتور سیکلت های رسوبی (تحویل 280 هزار دستگاه به مالکان) و .. . از جمله این اقدامات است.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم، وسایل نقلیه در حال حاضر وسیله امرار معاش و استفاده مالکان است از این رو با دستور فرمانده ناجا و با توجه به اختیارات قانونی که در اختیار دارد و هیات رئیسه و کمیسیون قرارگاه کاهش به ما ابلاغ کردند که تسهیلاتی به وجود بیاوریم تا بتوانیم خودرو‌ها و موتور سیکلت‌ها را تحویل مالکان بدهیم که بحمدالله برای بخش زیادی از موتور سیکلت‌ها اجرایی شد و از فردا در این طرح ویژه آزادسازی و ترخیص خودرو‌های رسوبی در پارکینگ‌ها را اجرایی خواهیم کرد و امیدواریم در این فرصت پیش آمده مالکان نسبت به ترخیص خودروهای خود در یکهزارو ۲۱۳ پارکینگ سراسر کشور اقدام کنند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه حدود ۲۲۶ هزار دستگاه خودروی توقیف شده در پارکینگ‌هاست، تصریح کرد: متوسط زمان توقیف خودروها دو و نیم سال است؛ این طرح از فردا به مدت دو ماه اجرایی می شود و مردم نیز می توانند به یکهزار و 200 دفتر پلیس +10 مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه طرح ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی به مناسبت حماسه یوم الله 15 خرداد در کشور اجرایی می شود، عنوان کرد: آنچه که به عنوان تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده این است که جرایمی که خودرو‌ها داشتند اگر مربوط به سال ۹۹ به قبل بوده به اصل خود برگشته است؛ تقسیط جرایم، برای کسانی که جریمه دارند تا یک سال به صورت قسطی پرداخت کنند و نرخ مصوب ۱۳۹۴ در سراسر کشور جاری خواهد بود و متوسط جریمه براساس این سال یعنی ۲ هزار تومان هزینه پارکینگ دریافت می‌شود.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ الزامی برای پرداخت عوارض شهرداری نگذاشتیم و عوارض آزاد راهی را هم برای این خودرو‌ها حذف کرده ایم، خاطرنشان کرد: حتما مالک و وکیل قانونی به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند، در کمترین زمان این کار انجام می‌شود و بعد از پرداخت هزینه پارکینگ توسط همکاران بدون نیاز به حضور مردم درخواست را بررسی می‌کنند و بعد از تایید توسط پلیس +۱۰ قبضی صادر می‌شود که با آن می‌توانند به پارکینگ مراجعه کنند.

*فعلا برای ترخیص معاینه فنی نیاز نیست

سردار هادیان فر گفت: سن فرسودگی معیار عمل برای ما بوده و آنچه که تکلیف قانون است، عمر خودرو‌های شخصی زیر ۲۰ سال و خودرو‌های عمومی و دولتی زیر ۱۵ سال باید باشد و برای ترخیص هم فعلا به معاینه فنی نیاز نیست.

رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: مالکان وسیله نقلیه حتما قبض به همراه داشته باشند و اگر ندارند مدارک خودرو از جمله سند و مدارک احراز هویتشان را حتما به همراه داشته باشند.

*بیشترین توقیف ها مربوط به تهران، کرمان، البرز، فارس و خراسان رضوی است

سردار هادیانفر با بیان بیشترین توقیف ها مربوط به تهران، کرمان، البرز، فارس و خراسان رضوی است، عنوان کرد: از این ۲۲۶ هزار خودرو، ۴۰ درصد مربوط به حوزه انتظامی بوده است و عمده کسانی که در حوزه انتظامی هستند، نیازمند دستور مقام قضائی هستند و ۶۰ درصد نیز مربوط به تخلفات راهوری است؛ ضمن اینکه پیش بینی ما این است که امکان ترخیص ۵۰ درصد از این خودرو‌ها وجود دارد.