انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران زمان تبلیغات کاندیداهای شورای شهر و روستا و میاندوره‌ای مجلس را اعلام کرد.

به گزارش مرور نیوز، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در حاشیه جلسه معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های کشور اظهار کرد:  ما وظایف متعددی در رابطه با برنامه ریزی، اجرا، نظارت و مسایل شهری و روستایی و مسائل پسماند، حاشیه نشینی، آلودگی هوا، حمل و نقل و ترافیک را در امور عمرانی استانداری‌ها داریم.

وی ادامه داد: احتمالا اگر چالش‌هایی در راه این امور است، همکارانمان اظهار نظر کنند تا این چالش‌ها جمع بندی شود و برای اصلاح ارائه شوند.

استاندار تهران گفت: چون ما در این مقطع، هم انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات خبرگان رهبری، انتخابات شورای شهر و روستا و در تهران هم انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی را داریم. وظیفه مهمی که بر عهده معاونین عمرانی بعد از انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا هست،  بحث انتخاب شهرداران است و طبق قانون شهرداران با انتخابات شورای شهر مستعفی تلقی می‌شوند و باید افراد جدید را معرفی کنند. وی افزود: تا استقرار دولت جدید این افراد باید نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند. طبق وظایفی که بر عهده دارند باید در هیاتی که در اداره کل امور شهری حوزه معاونت عمرانی است صلاحیت شهرداران بررسی و تایید شود. کلا محور توسعه و حرکت هر استانی در حوزه معاونین عمرانی استانداری تعریف می‌شود که اهمیت ویژه‌ای دارد و تا لحظه‌ای که تصدی دارند باید هیچ کاری بر زمین نماند.

محسنی بندپی تصریح کرد: از امروز لیست داوطلبینی که صلاحیت آن‌ها در هیات اجرایی و نظارت تایید شده، توسط فرمانداران در یک بیاینه ابلاغ رسمی اعلام خواهد شد و تبلیغات شورای شهر و روستا و میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی را از فردا شاهد خواهیم بود.