ستاد مبارزه با مواد مخدر طی نامه‌ای به رئیس سازمان و غذا و داروی وزارت بهداشت بیان کرد: عرضه داروهای ترک اعتیاد در داروخانه‌ها خلاف قانون است.

به گزارش مرور نیوز، امیرحسین یاوری معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور طی نامه‌ای به رئیس سازمان و غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان لغو ابلاغیه توزیع داروهای مخدر در داروخانه‌ها را خواستار شد.

در بخشی از متن نامه خطاب به  شانه ساز معاون وزیر بهداشت آمده است: با توجه به توافق ارکان حاکمیت ( دفتر مقام معظم رهبری، نهاد ریاست جمهوری، کمیته درمان و دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر ، کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، سازمان نظام پزشکی و دیگر ارکان) بر حل آسان و مسالمت آمیز این مسئله، اقدام ناهماهنگ سازمان غذا و دارو در آستانه برگزاری انتخابات مهم ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و همچنین انتخابات سازمان نظام پزشکی نگران کننده خواهد بود، لذا برای رفع این نگرانی‌ها با قید فوریت نسبت به لغو ابلاغیه فوق اقدام گردد.

در رابطه با ابلاغیه فوق توسط سازمان غذا و دارو، روز سه شنبه 18 خردادماه جمع کثیری از درمانگران حوزه اعتیاد با تجمع در مقابل این سازمان مخالفت خود را با تبعات واگذاری و توزیع داروهای آگونیست مخدر به داروخانه‌ها اعلام کردند. علی رغم همه اتفاقات مزبور، سازمان غذا و دارو بر توزیع دارو توسط داروخانه‌ها تاکید دارد.