سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه همراه داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی در انتخابات الزامی است ادامه داد: براساس اعلام ستاد انتخابات کشور در مجموع در مراکز ۲۴ استان در کشور انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: همراه داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی برای شرکت در انتخابات روز جمعه ۲۸ خرداد ماه الزامی است.

سیف‌الله ابوترابی روز سه شنبه افزود: در انتخابات پیش رو همراه داشتن اصل شناسنامه و دانستن شماره ملی ضروری است، اما همراه داشتن کارت ملی ضرورتی ندارد و افراد فقط باید کد ملی خود را بدانند.

وی ادامه داد: براساس اعلام ستاد انتخابات کشور در مجموع در مراکز ۲۴ استان در کشور انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تقریبا همه ایرانیان کد ملی خود را می دانند، اما چنانچه فردی برای شرکت در انتخابات پیش رو کد ملی خود را نمی داند یا به خاطر ندارد می تواند از طریق دفاتر پیشخوان دولت و همچنین از طریق دفاتر ثبت احوال که در روز پنجشنبه ۲۷ خرداد ماه در ساعات اداری و دفاتر ثبت احوال تا پایان زمان اخذ رای فعال هستند، کد ملی خود را دریافت کند.

وی افزود: درخواست صدور شناسنامه فقط تا روز ۲۵ خرداد ماه پذیرفته است و شناسنامه افرادی که از قبل درخواست داده بودند فقط پنجشنبه و جمعه تحویل داده خواهد شد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در تلاشیم تا زمینه حضور حداکثری هموطنان را در انتخابات پیش رو مهیا کنیم و هیچ هموطنی به خاطر نداشتن اوراق هویتی از شرکت در انتخابات محروم نمی‌شود.

وی افزود: همه مقدمات برای شرکت در انتخابات برای همه اتباع ایرانی فراهم و تمهیدات مورد نیاز در برگزاری انتخابات اندیشیده شده است.

ابوترابی با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات در سازمان ثبت احوال کشور و استان‌ها گفت: سازمان ثبت احوال کشور برابر قانون به عنوان یکی از اعضای هیات اجرایی در شهرستان‌ها و از مراجع چهارگانه استعلام، مقدمات انتخابات را برگزار می‌کند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۲۸ خرداد ماه برگزار می‌شود.