رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تمرکز نیروی انتظامی بر مرز‌های شرقی کشور مطرح کرد: ۷۶ درصد از مواد مخدر وارد شده به کشور ما توسط همکارانم در مرز‌های شرقی و حاشیه شرق کشف شده است.

به گزارش مرور نیوز، سردار مجید کریمی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: ماموریت مبارزه با مواد مخدر به عنوان یکی از ماموریت‌های تخصصی در نیروی انتظامی تعریف شده و باید بگویم جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه بی امان با مواد مخدر است و دستاورد‌های این مبارزه جهان شمول می‌باشد.

سردار کریمی با معرفی افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر بیان کرد: ۶ تا ۱۰ هزار تن تولید انواع موادمخدر به صورت سالیانه در کشور‌های شرق و در همسایگی ایران اتفاق می‌افتد و در واقع علیرغم حضور کشور‌های غربی با ادعای مبارزه با مواد مخدر شاهد رشد ۵۰ برابری مواد مخدر از سال ۲۰۰۱ تاکنون در این کشور هستیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران حدود ۸۷۰ کیلومتر با افغانستان و ۸۰۰ کیلومتر با پاکستان مرز مشترک دارد، افزود: تقریبا تمام مواد مخدر وارده به ایران از این دو کشور است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تمرکز نیروی انتظامی بر مرز‌های شرقی کشور مطرح کرد: ۷۶ درصد از مواد مخدر وارد شده به کشور ما توسط همکارانم در مرز‌های شرقی و حاشیه شرق کشف شده است.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: همکارانم در مرزبانی و سایر رده‌های انتظامی پلیس در سال ۹۹ به موفقیت و دستاورد‌های خوبی رسیدند، به طوری که تقریبا ۷۶ درصد از کشفیات مواد مخدر مربوط به استان‌های شرقی کشور است.

سردار کریمی با بیان اینکه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۹ بالغ بر یک هزار و ۱۰ تن انواع مواد مخدر را کشف کرده است، تصریح کرد: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۴ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: این میزان کشفیات در واقع یک رکورد بی نظیر محسوب می‌شود که رکورد جهانی را شکسته است و در نشست‌هایی که با روسای پلیس کشور‌های همسایه و اروپا داشته ایم متفق القول بر این مهم اذعان داشتند که جمهوری اسلامی ایران عزم و اراده جدی در مبارزه با مواد مخدر دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر و ادای احترام به خانواده هایشان ادامه داد: در سال ۹۹، ۸ نفر از بهترین همکارانم در عرصه مبارزه با مواد مخدر به فیض شهادت نائل آمدند و در این میان ۳۰ نفر از سبزپوشان نیروی انتظامی به درجه جانبازی نائل شدند.

سردار کریمی اضافه کرد: در سال ۹۹ تعداد ۱۷۹ نفر از عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر که در منطقه فعال بودند توسط همکارانم شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بیان کرد: اخیرا شاهد افزایش تولید شیشه در کنار تولید مواد مخدر سنتی در همسایه شرقی هستیم به گونه‌ای که سال گذشته ۱۶ تن ماده روانگردان شیشه در افغانستان تولید شده بود، کشف شد و این زنگ خطری بی صدا است برای دستگاه‌هایی که بایستی سیاست گذاری‌های جدیدی را در این خصوص انجام دهند.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۳۰۰ هزار کیلوگرم مواد مخدر شیشه کشف کردیم که این میزان در سه ماه ابتدایی سال ۵ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم می‌باشد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف محصولات لاغری با عنوان گلوریا که دارای ماده روانگردان شیشه است خبر داد و گفت: این محصول بیشتر در فضای مجازی، باشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها و ... به فروش رسیده و حاوی مقدار زیادی متامفتامین «شیشه» است که تاثیرات مخرب زیادی دارد.

وی افزود: طی بررسی‌ها در آزمایشگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا و آزمایشگاه سازمان غذا و دارو مشخص شد که این محصول لاغری حاوی روانگردان شیشه است.