مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و گرد و خاک در شرق کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه براساس آخرین خروجی مدل‌های سازمان هواشناسی طی پنج روز آینده آسمانی صاف و جوی پایدار در کشور حاکم است، اظهار کرد: طی این مدت در شرق و جنوب شرق به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: از امروز (۵ تیر) تا اواخر هفته برای جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات جنوب کرمان و شمال شرق هرمزگان در بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از فردا (۶ تیر) تا اواخر هفته در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر گاهی بارش پراکنده، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از امروز (۵ تیر) تا اواسط هفته جاری شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۶ تیرماه) صاف، در بعدازظهر نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۷ تیرماه) صاف، در بعدازظهر نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.