وزیر بهداشت با اشاره به انواع واکسن‌های تولیدی در داخل کشورمان گفت: ما در ماه‌های آینده نه‌تنها کمبود واکسن نداریم بلکه می‌توانیم واکسن را صادرات و به کشور‌های فقیر هدیه کنیم.

به گزارش مرور نیوز، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین رونمایی از واکسن نوترکیب دانشگاه بقیة الله (عج) و آغاز فرآیند کارآزمایی بالینی واکسن نورا، طی سخنانی اظهار کرد: وقتی کرونا آمد ما نداشته‌های زیادی را رغم می‌زدیم و وقتی نگاه می‌کردیم محاسبات دشمنان برای بهم ریختن کشور ما غلط نبود؛ سیل، زلزله، تحریم و کمبود‌های فراوان و خزانه خالی، اما آن‌ها به داشته‌های ما فکر نکرده بودند.

وی ادامه داد: مهمترین داده ما اعتقادات مذهبی ماست که آن‌ها نمی‌دانستند، ما ملت بزرگ و فداکاری داریم که در همه صحنه‌ها حضور موثر دارند، آن‌ها نمی‌دانستند که ما بعد از ۸ سال جنگ حتی یک میلیمتر از زمین را در میز مذاکره ندادیم. آن‌ها نمی‌دانستند که ما رهبر فرزانه‌ای داریم که در هدایت و حمایت یگانه‌ی عالم است که حتی با وجود اشتباهاتی که داشتیم از ما حمایت می‌کند.

وزیر بهداشت گفت: این روز‌ها برای من از بهترین روزهاست؛ روز‌هایی که شاهد افتخارات فراوانی در عرصه ساخت واکسن ملی هستیم. امروز داشته‌های ما با تصاعد افزایش یافته و نیاز به تخت بستری نداریم و در هیچ بیمارستانی کمبود اکسیژن نداریم.

نمکی افزود: در این سال‌های تحریم بیمارستان‌های متعددی ساخته شد و به‌جای نداشته‌های روز‌های اول بیش از دو هزار آزمایشگاه داریم، صاحب مدیریت نوین کنترل بیماری هستیم و در پیک چهارم با وجود شیوع ویروس کرونا انگلیسی شاهد کاهش مرگ و میر کمتری بودیم.

وی با اشاره به انواع واکسن‌های تولیدی در داخل کشورمان گفت: ما در ماه‌های آینده نه‌تنها کمبود واکسن نداریم بلکه می‌توانیم واکسن را صادرات و به کشور‌های فقیر هدیه کنیم.