فاطمه زرین آمیزی از آغاز توزیع کارت کنکور سراسری ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، کارت ورود به جلسه آزمون سراسری ۱۴۰۰ برای یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ نفر آماده شده است و از امروز یکشنبه ۶ تیرماه در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org در دسترس داوطلبان قرار دارد.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور روز یکشنبه خاطرنشان کرد: تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در این آزمون ثبت نام کرده اند که از روزهای ۹ تا ۱۲ تیرماه در سه هزار و ۵۲۲ حوزه و ۴۱۴ شهرستان به رقابت می پردازند.

بر اساس برنامه زمان بندی سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور گروه آزمایشی هنر روز چهارشنبه ۹ تیر ماه، ۲ گروه آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی روز پنجشنبه ۱۰ تیر ماه، گروه آزمایشی علوم تجربی روز جمعه ۱۱ تیر ماه و گروه آزمایشی زبان های خارجی روز شنبه ۱۲ تیر ماه برگزار می شود.

آزمون سراسری در شهرهای قرمز با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی برگزار می شود؛ علاوه بر این به شهرهای قرمز اعلام شد که در داخل این شهرها، حوزه برگزاری آزمون برای کاهش رفت و آمد داوطلبان و جلوگیری از خروج آنها از شهر محل سکونت داوطلب در نظر گرفته شود.

کنکور سراسری ۱۴۰۰ مانند آزمون سال گذشته با رعایت همه پروتکل های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می شود و فاصله گذاری اجتماعی بین هر صندلی داوطلبان، ۱۸۰ سانتیمتر اعلام شده است.