معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان در دوره مدیریت فعلی تلاش کرده که موضوع سه‌جانبه‌گرایی و توجه به شرکای اجتماعی را مورد عنایت ویژه قرار دهد.

به گزارش مرور نیوز، منصور اعتصامی افزود: بر همین مبنا تاکنون ١٣جلسه شورای شرکای اجتماعی تشکیل و در این جلسات عمده مطالبات، انتقادها و مسائل نسبت به سازمان در فضایی صمیمی مطرح شده است.
وی ادامه داد: همچنین تمامی مدیران سازمان برای ارائه گزارش عملکرد و دریافت نظرات مشورتی تشکل‌های کارفرمایی، کارگری و بازنشستگی در این جلسات حضور دارند.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: در راستای تقویت تعامل با شرکای اجتماعی و رسیدگی به خواسته های آنان، دیدار و گفتگویی با مهندس شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران و مدیران سازمان تامین اجتماعی انجام ودر این جلسه مقرر شد کارگروه‌های تشکیل شده بین اتاق و سازمان تامین اجتماعی به صورت فعال‌تر مشکلات و مسائل بخش خصوصی در زمینه دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و اقدامات سازمان را مورد برررسی قرار دهد.
اعتصامی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی نیز اصلاحات لازم را در چهارچوب قوانین برای تسهیل امور کارفرمایان به عمل آورد.
وی با اشاره به تعامل های گوناگون سازمان تامین اجتماعی با کارفرمایان مختلف نیز گفت: در یکی از این جلسات، مدیران حوزه های فنی و فرهنگی سازمان تامین اجتماعی در پانل تخصصی بررسی مشکلات کارفرمایان در حوزه صنعت مبل (اجلاس دکو) در زمینه عملکرد سازمان تأمین‌اجتماعی که به دعوت اتاق ایران تشکیل شد، شرکت کردند. در این پانل فعالان بخش خصوصی در صنعت مبلمان به طورصریح و شفاف انتقادات و مشکلات خود را مطرح و نمایندگان سازمان نیز توضیحات لازم را بیان کردند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در ادامه به انتقادات رئیس اتاق بازرگانی تهران اشاره کرد و گفت: اقدامات سازمان در جهت تعطیل کردن کارگاه های صنعتی به هیچ وجه صحیح نیست و سازمان تامین اجتماعی همواره یاور اشتغال، تولید و چرخش اقتصاد کشور است.
اعتصامی گفت: با این وجود این سازمان طبق دستور دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان آمادگی دارد که با آقای خوانساری به گفتگو و مذاکره بپردازد و خواسته ها و نظرات وی را شنیده و در جهت یک ارتباط موثر و مناسب و حل اختلاف گام بردارد همچنان که علاقه مندی خود را در این زمینه چند بار با دفتر ایشان مطرح کرده است.
وی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی نیز همواره از خدمات شایسته کارکنان سازمان که بیش از ٧٠هزار نفر هستند و به نیمی از جمعیت کشور خدمات ارائه می کنند دفاع می کند و با این وجود چنانچه مدارک و مستنداتی مبنی بر وقوع جرم ارائه گردد، قطعاً با افراد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. در غیر این صورت هر اتهامی به کارکنان در دادگاه قابل طرح و بررسی است. لذا حق سازمان در پیگیری حقوقی قضایی مطالب مطرح شده برای دفاع از حقوق کارکنان و شرکای اجتماعی محفوظ است.
اعتصامی با بیان اینکه اینگونه اظهارات که به صورت کلی مطرح می‌شود، حقوق هزاران کارمند، کارشناس و مدیر شریف را زیر سوال می برد، گفت: به هیچ‌وجه با اخلاق و اصول فرهنگی – اجتماعی به صورت منطقی، عقلی و دینی هماهنگی ندارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه پایه مناسبات اجتماعی، رعایت اخلاق حرفه‌ای و اجتماعی است، افزود: گفت‌وگو راه حل رسیدگی به مسائل و مشکلات در خصوص موضوع اختلافی است.
وی اظهار کرد: سازمان از رئیس محترم اتاق بازرگانی تهران دعوت می‌کند در محیطی آرام و صمیمانه در قالب کارگروه رسیدگی به حل مشکلات اعم از قوانین، دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و عملکرد و فعالیت‌های سازمان حضور پیدا کنند.
براساس گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: این سازمان با انجام هزینه ماهیانه بالغ بر ٥٢٠٠ میلیارد تومان بدون اتکاء به بودجه دولتی معیشت حدود ٣ میلیون بازنشسته را بر عهده دارد و چنین سازمانی که نقش عمده‌ای در ایجاد امنیت اجتماعی ایفا می‌کند، تعامل و گفت‌وگو با شرکای اجتماعی را به شدت پیگیری می کند و امیدوار است رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز اجازه ایجاد فضایی مناسب‌تر را بدهد.