سردار رحیمی با بیان اینکه ۶ نفر از برنامه نویسان و سر شبکه‌های قمار و شرطبندی دستگیر شدند، گفت: این افراد از طریق ۲۹ شبکه بانکی فعالیت مجرمانه خود را انجام می‌دادند.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در حاشیه طرح اقتدار، گفت: در ادامه طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در پایتخت، امروز شاهد دومین مرحله طرح اقتدار هستیم که در سال جاری توسط پلیس امنیت و پلیس فتا در دو فضای حقیقی و مجازی اجرا شد.

وی افزود: در این طرح ۲۶۱ نفر از اوباش سطح دار، عاملان تخریب، مزاحمان نوامیس، حاملان سلاح‌های گرم و سرد، توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شدند که ۱۱۰ نفر از این افراد سابقه دار بودند و ۹۳ نفر مزاحم نوامیس و همچنین ۵ نفر از اوباش حامل سلاح غیر مجاز نیز بودند.

سردار رحیمی گفت: در این طرح ۳۷ نفر از توزیع کنندگان مواد مخدر و گردانندگان مراکز فساد بودند که شناسایی شدند، همچنین ۵ قبضه سلاح جنگی و شکاری، ۷۸ قبضه سلاح سرد، ۱۳ دستگاه خودرو، ۱۱ دستگاه موتور و تعدادی آلات و ادوات مانند بیسیم و ... کشف شد.

وی افزود: یکی از نشانگاه‌های ما در اجرای این طرح اصناف بود که ۲۴ واحد صنفی و محل پاتوق و تردد اوباش، پلمب شد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به موضوع فعالیت اوباش در فضای مجازی، تصریح کرد: ۵۳ تارنما به دلیل ترویج شرارت توسط پلیس امنیت و فتا شناسایی شد و ۴۵ ترویج کننده و اوباش‌گر در فضای مجازی دستگیر شدند.

وی افزود: پلیس فتا از ابتدای امسال ۶۵ نفر را در بحث قمار و شرطبندی شناسایی و دستگیر کرده که گردش مالیشان بالغ بر ۸۳ میلیارد ریال بوده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه ۶ نفر از برنامه نویسان و سر شبکه‌های قمار و شرطبندی دستگیر شدند، گفت: این افراد از طریق ۲۹ شبکه بانکی فعالیت مجرمانه خود را انجام می‌دادند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شدت شرارت در پایتخت بیشتر نشده است؟ افزود: اوباش سطح دار تحت کنترل پلیس هستند، یک مقدار جسارت اوباش نوپا بیشتر شده و جریح‌تر شدند و افراد روحیه استکباری و گردن کلفتی دارند که به تناسب همین خلق و خوی آنان باید با آن‌ها برخورد شود، خیلی از اوباش از ترس پلیس به دنبال سوراخ موش هستند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: برای تمام مراکز کنکور تمهیدات جامع و انتظامی را اندیشیده‌ایم و در خصوص عدم اجرای طرح ترافیک در ایام برگزاری کنکور وزارت علوم باید درخواست کند تا طرح اجرا نشود تا بعد از طرح این موضوع بررسی‌های لازم صورت بگیرد.