سردار رحیمی به رصد فضای مجازی اشاره و بیان داشت: ۵۳ تارنما که فرهنگ اوباش گری را ترویج می‌کردند شناسایی و در این زمینه ۴۵ نفر نیز دستگیر شدند.

به گزارش مرور ، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه اجرای دومین مرحله از طرح اقتدار در سال ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش همکارانم در مجموعه پلیس امنیت تهران و اجرای دومین مرحله از طرح اقتدار در سال جاری، ۲۶۱ نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند که از این تعداد ۱۱۰ نفر از اراذل سطح دار و سابقه دار هستند.

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه ۹۳ نفر از افراد دستگیر شده، مزاحمین نوامیس، ۵ نفر حامل سلاح‌ جنگی و ۳۷ نفر هم از توزیع کنندگان موادمخدر و گردانندگان مراکز قمار بودند تصریح کرد: ۵ قبضه سلاح جنگی و شکاری، ۷۸ قبضه سلاح سرد و ۱۳ دستگاه خودرو و موتور و ۱۱ دستگاه بی‌سیم از متهمان کشف و ضبط شد؛ همچنین ۲۴ واحد صنفی که پاتوق اراذل بود نیز شناسایی و پلمب شد.

سردار رحیمی به رصد فضای مجازی اشاره و بیان داشت: ۵۳ تارنما که فرهنگ اوباش گری را ترویج می‌کردند شناسایی و در این زمینه ۴۵ نفر نیز دستگیر شدند؛ همچنین با تلاش ماموران پلیس فتا پایتخت ۶۵ نفر از قماربازان با گردش مالی بالغ بر ۸۳ میلیارد ریال، شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: ۶ نفر از برنامه نویسان که از درگاه بانکی برای قمار استفاده می‌کردند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ۲۰ نفر از افرادی که اقدام به فروش سوالات کنکور می‌کردند خبر داد و گفت: البته این خبر صحت نداشته و تا به امروز ۲۰ نفر کلاهبردار در این زمینه دستگیر شده اند.

وی با اشاره به این مطلب که ادعای داشتن سوالات و پاسخ کنکور کذب محض و ترفند کلاهبرداران است از برگزاری جلسات با وزارت علوم در آستانه کنکور خبر داد و گفت: جلسات خوبی با وزارت علوم در این خصوص برگزار و سوالات با تدابیر امنیتی به مخازن منتقل شده است.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی در خصوص تمهیدات ترافیکی روزهای کنکور اعلام کرد: در روزهای کنکور تمهیدات جامع انتظامی و ترافیکی خواهیم داشت و در خصوص اجرای طرح ترافیک باید وزارت علوم اعلام کند.