وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 69 در وضعیت سالم قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ با شاخص 69 در وضعیت سالم قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین 71 در شرایط سالم قرار داشته است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که صبح روز چهارشنبه (۹ تیر ۱۴۰۰) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر است.

به‌تدریج در طی روز بر تندی باد افزوده خواهد شد و پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، بااین حال با افزایش دما در ساعات بعدازظهر و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، احتمال افزایش غلظت این آلاینده و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود خواهد داشت.

تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت چهارشنبه از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود. وزش باد مؤثر تا صبح روز پنجشنبه (۱۰ تیر ۱۴۰۰) برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق را به همراه خواهد داشت.

در طول روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با وزش باد نسبتاً شدید در ساعات بعدازظهر احتمال گسیل گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق مستعد وجود خواهد داشت.

شایان ذکر است با وزش باد مؤثر تا شامگاه پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.