برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و گلستان درگیر رگبار باران و رعد و برق می شود.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز تا شنبه (۹ تا ۱۲ تیر)  رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: این شرایط جوی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و گلستان رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: این وضعیت امروز (۹ تیر) در ارتفاعات جنوب کرمان، ارتفاعات شمال هرمزگان و برخی نقاط فارس و از فردا تا شنبه (۱۹ تا ۱۲ تیر) در خراسان شمالی نیز ‌پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه یکشنبه (۱۳ تیر) در شمال شرق شاهد رگبار ‌پراکنده خواهیم بود، گفت: دمای هوا از امروز تا جمعه (۹ تا ۱۱ تیر) در استان‌های ساحلی دریای خیز و اردبیل بین ۳ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و طی این مدت دریای خزر مواج است.

به گفته وی، طی ‌پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل و شرق کرمان وزش باد شدید باعث خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۰ تیرماه)  قسمتی ابری، در بعدازظهر نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۹ سانتیگراد و طی روز ‌جمعه (۱۱ تیرماه) نیز قسمتی ابری، در بعدازظهر نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.