فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به اهمیت و حساسیت کار تیم‌های بهداشتی در مراکز تجمیعی واکسیناسیون، خواستار حمایت مالی از آنان شد.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در نشستی با حضور سردار محمدحسین سپهر قائم مقام وزیر بهداشت در امور واکسیناسیون و رؤسا و معاونان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران، از آمادگی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران نسبت به افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون خبر داد و گفت: بعضی از مراکز پرازدحام در حال حاضر در دو شیفت کاری فعالیت می‌کنند.

وی افزود: البته اضافه کردن شیفت کاری به مراکز واکسیناسیون نیازمند تأمین نیروی انسانی است.

زالی، جمعیت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان تهران، تعداد بالای افراد بالای ۶۰ سال، آمار بالای بیماران خاص از جمله تالاسمی، ام اس و هموفیلی و همچنین فعالیت ۴۰ درصد جمعیت نیروهای بهداشتی کشور در تهران را از عواملی دانست که روند واکسیناسیون در استان تهران را نسبت به سایر استان‌ها متمایز و حساس می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت ۸۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در پایتخت اظهار کرد: نیاز مراکز بهداشتی منطقه، میزان جمعیت منطقه، میزان جمعیت گروه سنی بالای ۶۰ سال و میزان مراجعه به مراکز بهداشتی قبل از آغاز واکسیناسیون از جمله شاخص‌های ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران برای راه اندازی مراکز تجمیعی است.

زالی با اشاره به چالش‌ها و سختی‌های کار نیروهای انسانی مقیم در مراکز تجمیعی واکسیناسیون بر ضرورت حمایت مالی از نیروهای بهداشتی تاکید کرد.

وی با اشاره به فعال‌تر شدن سامانه پیامکی وزارت بهداشت، بر ضرورت سوق دادن مردم برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون طبق تاریخ اعلام شده در پیامک وزارت بهداشت تاکید کرد.

زالی همچنین انتشار برخی اخبار نادرست در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را موجب تشویش و نگرانی شهروندان برای تزریق واکسن عنوان کرد و خواستار آگاهی بخشی به مردم شد.