مهراله رخشانی‌ مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: ۶ هزار مدرسه در حال ساخت در سراسر کشور وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز، مهراله رخشانی‌ مهر در سفر به استان زنجان از مدارس و پروژه های درحال ساخت شهرستان خدابنده بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدیدها اظهار کرد: در حال حاضر ۶ هزار پروژه در حال اجرا در کشور وجود دارد که از محل منابع ملی، استانی و خیران تأمین اعتبار شده و با سرعت مناسبی در حال اجرا است.

رخشانی مهر خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۳ هزار میلیارد تومان و برای سال جاری نیز ۴,۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث مدارس تأمین اعتبار شده و از هفته آینده بین پروژه‌های مختلف در همه استان‌ها توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: سال گذشته ۲,۳۵۰ میلیارد تومان سهم دولت در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرساز بود که امسال نیز همان مبلغ در نظر گرفته شده که با تزریق آن، شاهد تحویل پروژه‌های زیادی تا مهر ماه و آغاز سال تحصیلی خواهیم بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش، از تحویل ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس در سال جاری به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: ۱۹.۵ درصد مدارس کشور، نیازمند تخریب، بازسازی و یا مقام‌سازی است که سهم مدارس تخریبی ۷ درصد است.

رخشانی مهر در رابطه با جانمایی مدارس برای پروژه‌های مسکن اقدام ملی، خاطرنشان کرد: اخیراً مجلس قانون منابع مالی وزارت آموزش و پرورش را ابلاغ کرده و بر اساس آن بخش خصوصی و دولتی که در بحث انبوه‌سازی فعالیت می‌کند، مکلف به تأمین فضاهای آموزشی هستند و مقرر شده جهت تأمین زمین و فضای مناسب در پروژه‌های اقدام ملی مسکن از طریق وزارت راه و شهرسازی اقدام شود.بخش خصوصی نیز مکلف است از محل درآمد پروژه‌های بیش از ۲۰۰ واحد، فضای آموزشی در منطقه، تعریف کند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس، سرانه فضای آموزشی استان زنجان را بهتر از میانگین کشوری ارزیابی کرد و گفت: در کشور سرانه فضای آموزشی ۵.۲ مترمربع است که در استان زنجان به ۵.۸ مترمربع می‌رسد؛ البته  ۱۹ درصد مدارس استان زنجان نیازمند مقاوم‌سازی و ۳ درصد هم نیازمند تخریب و بازسازی است.