وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 102 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ با شاخص 102 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین 93 در شرایط سالم قرار داشته است.

 ‌بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز یکشنبه (۱۳ تیر ۱۴۰۰) با افزایش ترافیک صبحگاهی کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته خواهد بود.

حاکمیت جو آرام در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، علاوه براین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، افزایش غلظت این آلاینده در برخی مناطق به‌ویژه در ساعات بعدازظهر سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

این وضعیت جوی تا شامگاه یکشنبه‌ ادامه خواهد داشت و افزایش ترافیک سبب تجمع آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد خواهد شد.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز دوشنبه (۱۴ تیر ۱۴۰۰) تا حدودی موجب پراکندگی و کاهش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد. با رشد ناپایداری جوی و افزایش تندی باد در طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، با این حال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر، کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق را به‌دنبال خواهد داشت.

شایان‌ذکر است با تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت دوشنبه، پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.