مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو در خصوص واکسن سینوفارم هم گفت: بخشی از سه میلیون دوز واکسن که در چند روز آینده وارد می‌شود صرف دوز دوم افرادی می‌شود که دوز اول سینوفارم را دریافت کرده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، سیدحیدر محمدی، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، گفت: در حالی که همه دنیا برای تأمین دارو دچار مشکلاتی هستند ما افتخار داریم که جزو یکی از تولیدکنندگان واکسن در دنیا هستیم.

وی با عنوان این مطلب که ایران جزو انگشت شمارترین کشورهای دنیا است که توانایی تولید و ساخت همه پلتفرم‌های واکسن کرونا را دارد، ادامه داد: همکاران ما در حوزه بهداشت چنانچه واکسن به دستشان برسد روزانه ۲۵۰ هزار دوز تزریق انجام خواهند داد.

محمدی از ورود سه میلیون دوز واکسن کرونا به کشور در روزهای آینده خبر داد و افزود: این میزان واکسن در کنار واکسن‌های برکت و پاستور که هفته قبل مجوز مصرف اضطراری را گرفتند، سبب می‌شود تا اواخر تیرماه، در تزریق واکسن کرونا به یک سرعت نسبی برسیم و بعد از آن یقیناً میزان تولید واکسن کووایران برکت بیشتر خواهد شد و پس از آن حداقل ماهی ۴.۵ میلیون دوز واکسن کووایران برکت دریافت خواهیم کرد.

مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: خوش‌بین هستیم که سرعت تزریق واکسن در کشور به روزانه ۲۵۰ هزار دوز برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲.۵ میلیون دوز واکسن کووایران برکت آماده تحویل است که این تعداد تا پایان تیرماه به ۴ میلیون دوز می‌رسد و تا این لحظه حدود ۳۲۰ هزار دوز واکسن تحویل معاونت بهداشتی وزارت بهداشت شده و برای توزیع به شهرهای جنوبی کشور آماده شده است.

محمدی خطاب به کسانی که منتظر تزریق دوز دوم واکسن هستند، گفت: کسانی که دوز اول را واکسن باهارات دریافت کردند دوز دوم را هم دریافت کرده و به آنها تزریق شده است. در خصوص واکسن آسترازنکا بخشی از افرادی که دوز اول را واکسن استرازنکا دریافت کرده بودند دوز دوم خود را هم دریافت نموده و تعدادی از این افراد که باقی مانده اند هم با وارد شدن محموله دیگری از این واکسن در تیر ماه جاری، دوز دوم خود را دریافت خواهند کرد.

وی در خصوص واکسن سینوفارم هم گفت: بخشی از سه میلیون دوز واکسن که در چند روز آینده وارد می‌شود صرف دوز دوم افرادی می‌شود که دوز اول سینوفارم را دریافت کرده‌اند. بخش دیگری از این محموله صرف افراد بالای ۶۰ سال است که قصد تزریق واکسن دارند.