محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پیامی انتصاب حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به ریاست دستگاه قضا را تبریک گفت.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران امروز در سیصد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضائیه گفت: برای ایشان در جهت افزایش کارآمدی و تحقق اهداف مندرج در قانون اساسی آرزوی موفقیت دارم.

وی افزود: حدود یک ماه دیگر فعالیت شورای ششم آغاز می‌شود و شورای پنجم مفتخر است که مدیریت شهری را با ثبات شفاف و آرامش به شورای بعدی تحویل دهد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در این دوره از مدیریت شهری نه تنها افزایش نیرو و پرسنل نداشتیم بلکه شاهد کاهش 20 درصدی نیروها در جهت چابک‌سازی ساختاری بوده‌ایم.

هاشمی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در شورای پنجم در حوزه باغات، گفت: با وجود همه بحران‌های مالی کرونا و تحریم نه تنها بدهی جدیدی برای شهرداری ایجاد نشده بلکه بخشی از بدهی‌های گذشته را پرداخت کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: نه تنها دوستان، آشنایان و فعالان سیاسی، مدیران و اعضای شورای شهر جذب شهرداری تهران نشدند بلکه برای نخستین بار آزمونی شفاف جهت جذب نیروهای جوان و متخصص در شهرداری بارگذاری شد.

جلسات مشترک بین اعضای شورای پنجم و منتخبین جدید برگزار شود

 در ادامه محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران بر ضرورت برگزاری جلسات مشترک بین اعضای فعلی و منتخبین جدید شورای شهر تاکید کرد و گفت: منتخبین جدید شورا باید با اطلاعات کامل از وضع موجود شهر و اقدامات انجام شده، مدیریت شهر را تحویل بگیرند.

وی در سیصد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به فرصت یکماهه باقی مانده از دوره پنجم مدیریت شهری تهران، گفت: مطابق آنچه در سنوات گذشته مدیریت های شهری مرسوم بوده، اعضای شورای شهر و متتخبین جدید در روزهای پایانی هر دوره سلسله نشست ها و جلسات را بصورت مشترک برگزار می کردند تا هم اعضای کمیسیون های تخصصی و هم معاونین شهردار گزارشات و اطلاعاتی را از وضع موجود و اقدامات انجام شده، به منتخبین جدید ارائه دهند اما با توجه به زمان اندک باقی مانده از این دوره هنوز هیچ جلسه مشترکی بین اعضاء فعلی و منتخبین جدید شورای شهر تهران برگزار نشده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت برگزاری این سلسله جلسات، ادامه داد: تشکیل این جلسات مشترک موجب می شود، منتخبین جدید شورای شهر بصورت دقیق و کارشناسانه در جریان وضعیت موجود شهر و اقدامات انجام شده در این دوره مدیریت شهری قرار گرفته و با اطلاعات کامل و جامع، مدیریت شهر را تحویل بگیرند.

وی افزود: بسیاری از  سوءتفاهماتی که اکنون از سوی منتخبین جدید مطرح می شود ناشی از عدم برگزاری این جلسات مشترک و نداشتن اطلاعات کامل است لذا  از ریاست شورا درخواست دارم، چندین جلسه مشترک با منتخبین جدید، برگزار شود تا آن ها نیز در جریان اقدامات، دستاوردها و تجربیات این دوره قرار بگیرند.