حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره واگذاری دو باشگاه شهرداری به سرخابی‌های پایتخت گفت:‌ قبلا و در سال 94 این دو ورزشگاه با مهلتی به سرخابی‌ها واگذار شده بود که سال گذشته زمان آن به پایان رسید و حالا باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش مرور نیوز، در صحن امروز شورای شهر لایحه تعیین تکلیف املاک و اموال غیرمنقول واگذار شده شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که از جمله موضوعات مورد بررسی در این مبحث واگذاری‌ها دو ورزشگاه امام رضا (ع) و شهید کاظمی بود.

حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره واگذاری دو باشگاه شهرداری به سرخابی‌های پایتخت گفت:‌ قبلا و در سال 94 این دو ورزشگاه با مهلتی به سرخابی‌ها واگذار شده بود که سال گذشته زمان آن به پایان رسید و حالا باید تعیین تکلیف  شود.

وی بیان داشت: شهرداری اعلام کرده این دو ورزشگاه امکان واگذاری مجدد دارد ولی به هر حال باید سقف زمانی بهره‌برداری در این زمینه مشخص شود و بهتر است در قالب تبصره به مدت 10 سال امکان بهره‌برداری توسط سرخابی‌ها از این دو ورزشگاه تمدید شود.

محمدزاده رئیس سازمان املاک شهرداری تهران در صحن شورای شهر درباره این موضوع بیان داشت: از نظر قانونی پیشنهاد در لایحه از سوی شورا ممنوع است و باید این مسأله به تصویب شهرداری برسد.

وی گفت: در هیچ از یک بندهای موضوعی مطرح شده ما به دلیل اینکه وزارت ورزش قصد داشت دو باشگاه را سهامی بورس کند برای واگذاری ورزشگاه تختی به توافق رسیده‌ایم و با اعلام این پیشنهاد تعامل ما با وزارتخانه به هم خواهد خورد و توسعه مترو دچار مشکل می‌شود.

رئیس سازمان املاک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: دو ورزشگاه امام رضا و شهید کاظمی 389 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده که با ورزشگاه تختی تهاتر می‌شود و همانطور که در متن پیشنهادی هم آمده در صورت خصوصی‌سازی ورزشگاه پس گرفته خواهد شد.

با رای اکثر اعضای شورا سرانجام، تمدید واگذاری دو ورزشگاه به سرخابی ها تصویب شد.

شرط واگذاری املاک شهرداری

همچنین با تصویب اعضای شورای شهر تهران، از این پس واگذاری املاک شهرداری بدون تصویب شورا امکانپذیر نخواهد بود.

بهاره آروین در این زمینه گفت: شهرداری تهران موظف است در خصوص واگذاری‌های جدید پس از تصویب این مصوبه و همچنین تمدید مهلت واگذاری املاک واگذارشده‌ی پیوست این مصوبه، مطابق با آیین‌نامه‌ای عمل نماید که حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از تصویب این مصوبه، به تصویب شورای اسلامی شهر تهران می‌رساند. در آیین‌نامه مذکور نمی‌توان حق تصویب واگذاری بهره‌برداری از املاک شهرداری را از شورای اسلامی شهر تهران سلب کرد و در هر صورت، واگذاری املاک باید به تصویب شورای شهر برسد