وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 101 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ با شاخص 101 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین 105 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

 پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که صبح روز چهارشنبه (۱۶ تیر ۱۴۰۰) همزمان با افزایش ترافیک، کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

افزایش نسبی تندی باد در طی روز سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، بااین حال با افزایش دما در ساعات بعدازظهر و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، احتمال افزایش غلظت این آلاینده و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود خواهد داشت.

تداوم شرایط جوی مساعد تا اواخر وقت چهارشنبه از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

کاهش تندی باد تا صبح روز پنجشنبه (۱۷ تیر ۱۴۰۰) و افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد خواهد شد.

در طول روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند افزایش غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق را به دنبال خواهد داشت.

شایان ذکر است با کاهش نسبی تندی باد تا شامگاه پنجشنبه و افزایش ترافیک، پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.