امروز (۱۶ تیر) در شرق سواحل خزر در استان‌های مازندران و گلستان همچنین شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی رگبار پراکنده باران ، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان ضمن اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی ، طی ‌پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود، اظهار کرد: از بعدازظهر امروز تا شنبه (۱۶ تا ۱۹ تیر) به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی به نوار شمالی کشور به‌تدریج دمای هوا در این مناطق حدود ۳ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: امروز (۱۶ تیر) در شرق سواحل خزر در استان‌های مازندران و گلستان همچنین شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی رگبار پراکنده باران ، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

به گفته مدیرکل‌ ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، فردا و جمعه (۱۷ و ۱۸ تیر) در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات رشته کوه البرز و برخی نقاط خراسان شمالی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد همچنین این شرایط شنبه (۱۹ تیر) در استان‌های اردبیل و گیلان ‌پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با بیان اینکه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ تیر) برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب فارس رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت مورد انتظار است، ‌گفت: فردا و جمعه (۱۷ و ۱۸ تیر) در بخش‌هایی از شرق کشور و مناطق کویری در استان سمنان، جنوب تهران، شرق اصفهان، یزد، قم و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور و از جمعه تا دوشنبه (۱۸ تا ۲۱ تیر) در منطقه زابل وزش باد شدید ‌پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی نیز مورد انتظار است.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین اظهار کرد: از امروز تا شنبه (۱۶ تا ۱۹ تیر) دریای خزر و طی سه روز آینده شرق دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۷ تیرماه)  صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ سانتیگراد و طی روز ‌جمعه (۱۸ تیرماه) قسمتی ابری و در بعدازظهر نیمه ابری با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ تیر) اهواز با بالاترین دمای ۴۹ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه دمای ۲۶ و ۲۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان‌های کشور هستند.